Dlhé zimné večery #2 - Láska prechádza žalúdkom (1)

Projekt od Táne :) Viac informácií tu.

Kedže si tento pojem vysvetlí každý inak a ani ja nie som výnimkou, bude to po mojom. Teda tento článok bude o jedle. 
Každý má svoje obľúbené jedlo, moje sú bryndzové halušky, som teda pravá slovenka. Tie mám rada dobre premiešané, so slaninkou (:D) a s kôprom. Väčšinou ich mávam doma, ale ani v tých pravých slovenských reštauráciach nie sú zlé. 
Aby sme prešli na niečo sladké. Nutella. Takýchto pojmov existuje viac, pretože nutela môže byť aj tá obyčajná nutela z vášho dedinského obchodu či inak povedané čokoládový krém. Slovo "Nutela" je ako vidíte zaužívané na celom Slovensku podobne ako bárbina (Barbie), neťahajme tu však hračky. Bavíme sa o téme Láska prechádza cez žalúdok. 
Nutely sú rôzne. Nemyslím druh, ten je len jeden. Myslím farbu. So sesternicou sme nuteloholičky a dobre poznáme pravú nutelu od tej nepravej.
Tá pravá nutela je na pohľad úplne tmavá a keď k nej privoniate, cítite lieskové oriešky. Dokonca aj úžasne chutí.
Tá nepravá je bledo hnedá, keď k nej privoniate necítite skoro nič a na chuť je úplne iná, ako tá pravá. Aby som sa o tom presvedčila, dávnejšie som robila taký menší prieskum. Odrezala som si kúsok chleba. Doma som bola zásobovaná obomi druhmi nutelly. Každú som otvorila a natrela som každú polovicu inou. Výsledok bol prostý. Každá polka bola farebne aj chuťovo odlišná.
Blíži sa obdobie jedla, čiže Vianoce. Na internete už môžete čakať statusy a fotky s veľkými bruchami a stolami plné jedál. Z Vianoc mám najradšej medovníky.
Ako maličká som milovala vanilkové rožky, tých som dokázala naraz zjesť aj 10. Bola som na nich závislá. Dnes už si ich toľko do úst nedám, ale vždy zjem aspoň dva, tri. Ďalšie moje obľúbené jedlo počas Vianoc je zemiakový šalát. Mamina ho robí výborne. Rybu ale nemám rada. To je hádam jediné mäso, ktoré z duše neznášam. 

~Ženy varia lepšie ako muži.~
Nie je to celkom tak .V rodine máme strýka, ktorý je veľmi dobrý kuchár a v jeho rodine varí iba on. Teda väčšinou obed. Na facebooku ste si určite všimli množstvo obrázkov a komentárov k tejto téme. Jasné, z iného uhlu má tento výrok jednoznačnú pravdu, že muži variť nevedia, že tomu nerozumejú. Ale zoberte si hotel, či napríklad nejakú reštauráciu. Zájdite do kuchyne a väčšinou to je "šéfkuchár", nie "šéfkuchárka".. na toto pozor. 
Muži majú teda zmysel pre dizajn a vedia variť. Téma uzavretá.

A čo vy a vaše obľúbené či tradičné jedlá?


Zuzana

Komentáre

  1. Mne vôbec nechutia bryndzové halušky..bryndza mi nešmakuje :D Celkovo som v jedle dosť vyberavá.
    Keď si taký veľký znalec nutely som zvedavá na tvoj názor na pomarančovú :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja milujem bryndzové halušky ako vidíš :D Nie si jediná..
      To skôr sesternica, pomarančovú som ešte nemala možnosť ochutnať, možno v budúcnosti. Opýtam sa sesternice, možno bude vedieť :D

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Páčila sa vám recenzia či článok? Povedzte, čo máte na srdci.
Ďakujem za každý komentár. :)

Pozri aj