Recenzia: Drozdajka (Hry o život #3)

Autor: Suzanne Collins
Pôvodný názov: The Hunger Games: Mockingjay
Počet strán: 293
Žáner: dystopický román
Anotácia: 
Ani v záverečnej časti trilógie Hry o život nie je autorka Suzanne Collinsová k svojej hrdinke milosrdná. Naopak, Katniss Everdeenová prežíva najťažšie obdobie svojho života. Hoci z Hier štvrťstoročia ako-tak vyviazla so zdravou kožou a mama so sestrou sú v bezpečí, jej starosti sa ešte neskončili. Sídlo zrovnalo so zemou Dvanásty obvod, zahynuli tisíce ľudí. Katniss pripisuje vinu za ich smrť sebe. Peeta Mellark, jej partner z Hier, zostal v rukách nepriateľov, ktorí ho kruto mučia. Na čelo odboja sa postavil Trinásty obvod, aj keď len donedávna sa o jeho existencii takmer nič nevedelo. Vojna prináša obete na obidvoch stranách, rozdiely medzi dobrom a zlom sa čoraz viac stierajú. Víťazstvo sa síce prikláňa na stranu rebelov, no koniec je stále v nedohľadne. Krviprelievanie môže zastaviť iba Katniss. Ak chce zachrániť Peetu, zabrániť ďalšiemu mareniu životov, poraziť Sídlo a nenávideného prezidenta Snowa, musí sa znova chopiť roly drozdajky. Opäť zisťuje, že o svojom osude nerozhoduje sama, ale do istej miery sa stáva nástrojom v mocenskom súboji. Ešte stále nevyriešila dilemu, ktorému z dvoch najbližších priateľov patria jej city...
                                            

V knihe Drozdajka zavítame zase späť do Sídla a určitých krajov, bohužiaľ hneď na začiatku trochu v smutnej podobe, pretože ako už tí, čo čítali dvojku (Skúška ohňom), určite ich posledná vety knihy nenadchla tak, ako mňa. Katniss sa teda ocitá na troskách Dvanásteho kraju. Autorka nám dáva poprýkrát okúsiť smutnú scénu a to že ich tam ešte bude!

Postavy mi vôbec neprekážajú. Katniss je taká, aká má byť a ešte stále ma neunudila. Peeta bol celý čas divný a vôbec mi nesedel ako "ten" Peeta. Bol nemilosrdný, chladný a ako povedala Katniss, konečne spoznal jej pravé ja.
Mockingjay; the symbol of rebellion | via Tumblr
Katniss bola niekto, pri kom ste nemuseli vzhliadať na jej vek. Nebola jedna z tých "umrnčaných sedemnástiek", ale vedela sa o seba postarať (o rodinu už od jedenástich) a ničoho sa nebála. Išla do toho. Neriešila len lásku a zaplakala asi len jediný raz (ak len to nie).
Niečo, čo ma naozaj prekvapilo bol počet úmrtí, autorka sa s tými postavami tak hrala, až ich stratila (čo jej o to určite šlo). Vážne mi budú chýbať.

Obálka je ako vždy zaujímavá, vidíme drozdajku, ako vzlieta. Proste dokonalá.

Knihu som viackrát odkladala. Nie kvôli tomu, že sa mi nechcela čítať, ale preto, lebo som nechcela vedieť, ako to skončí. Že to skončí. Nechcela som koniec. Ale ukončila to tak, že už by nemala moc o čom písať. Samozrejme, najviac som si knihy užívala, keď boli vyvolení v aréne. To napätie, či prežije aj nasledujúci deň, bolo k nezaplateniu. V Drozdajke nám to autorka ale vynahradila všetkými tými vojnami. No na mňa to bolo až priveľa. Príbeh bol úžasný, áno, niečo, čo sa nedá len tak vymyslieť. Suzanne Collins je jedna z mála, ktorej ide písanie v prítomnom čase. To je väčšie plus. Toto bolo.. niečo úžasné, niečo, čo sa vám zaznačí na živote a zmení vám celkový pohľad naň. Že si treba ceniť jedlo, chlieb, ale to najcennejšie, čo je, je rodina. Myslím, že myšlienka knihy je to, do akých hrozných stránok sa môže ľudská hlúposť vyvinúť. A to, že si máme ceniť, čo máme.
♕
Kniha bola úžasne napísaná. Všetky tie pripomienky, opisy, no úžas. No niečo mi tam prekážalo. A to bolo, ako sa Suzanne hrala s postavami a ich smrťou. Na dva riakaždému. Toto je neskutočný zážitok. Prinúti vás zamyslieť sa. A preto, kvôli toľkým úmrtiam a vojne dávam bohužiaľ 4 hviezdičky , no to je tak jediné, čo by som mohla vytknúť. Hunger Games je jedinečná séria.

Zet

Komentáre

  1. Ve válce musí být oběti na obou stranách. Bylo by vážně divné a přinejmenším trapně twilightovské, kdyby umírali jen "záporáci" a kladní hrdinové by vyvázli bez jakékoli ztráty. Myslím, že tímto by kniha právě naopak utrpěla a nemohla bych ji brát vážně. Tak jako tak jí dávám jen 3 hvězdy, protože nedokázala udržet mou pozornost tak, jako dvě předchozí, četla jsem ji snad týden, nebavila mě. A docela mě to mrzí, proto mám velká očekávání od filmu, kde můžou spoustu věcí vylepšit:) Jinak moc pěkná recenze, srozumitelná a pokud to můžu posoudit i bez chyb:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To je pravda, som zvedavá, ako si poradia s filmom. :) Ďakujem, snáď som sa nepomýlila. :D snažím sa. :)

      Odstrániť
  2. Já jsem při té knize tak strašně moc brečela! Vždycky autory proklínám, že mi zabijí oblíbenou postavu. Ale zároveň myslím, že kdyby mi ty postavy nezabila, tak se mi kniha tak moc nevryje do paměti. Obvykle to nějakou tragédii chce. A Collinsová ji tam dala opravdu dost!
    Já bych nebyla schopná odkládat třetí díl téhle série. Jsem hrozně ráda, že jsem měla všechny tři díly najednou v té bombastické knize. :3 Nevydržela bych to čekání po tom, jak skončil druhý díl...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To je pravda.. keby len zabíjala záporákov, tak by to vo mne nezanechalo taký zážitok.
      Tomu odkladaniu som dala tak 2 dni, potom som to už nevydržala. :) Tiež som mala tri diely v jednom. :)

      Odstrániť
  3. Ja som túto knihu vzdala po 20 stranách :D Neviem prečo, ale vôbec ma nebavila :D Ale pred filmom si ju určite prečítam, aj keď už viem o čom je, vďaka mojim kamarátkam :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Musím povedať, že tiež boli časti, po ktorých som mala chuť knihu vyhodiť z okna, ale potom prišli nejaké, ktoré nahradili tie zlé :D

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Páčila sa vám recenzia či článok? Povedzte, čo máte na srdci.
Ďakujem za každý komentár. :)

Pozri aj