Kniha o krajine hlboko pod zemou, kde žiadna hlina nie je.. /Stratený svet v Podzemí - R. Gordon, B. Williams/

O druhom svete pod zemou existuje veľmi veľa kníh, ktoré sú si touto témou veľmi podobné. Novoobjavené územie, ktoré nikto predtým nikdy nepoznal, vyzerá úplne inak, ako to na povrchu. Spracovaní bolo veľa, najúspešnejšie je známe ako Cesta do stredu zeme od legendárneho Julesa Vernea.


Štrnásťročný Will Burrows žije so svojou sestrou a rodičmi v Londýne. Nie je toho veľa, čo by ho s nimi spájalo, až na posadnutosť kopaním, o ktorú sa delí so svojím otcom. Neustále kope a kope.. a niečo ho tam dole ťahá čoraz viac. Keď sa jeho život čoraz viac komplikuje a jeho otec zmizne, začne sa to naňho viacej kopiť a kopiť. Po zmiznutí otca objaví len veľkú dieru v pivnici a tak sa rozhodne preskúmať to aj so svojim spoločníkom - kamošom Chesterom, ktorý ho najprv považuje za podivína, no neskôr ho začne chápať. 

Na knihu Stratený svet v Podzemí som mala celkom vysoké očakávania. Zväčša kvôli tomu, že to napísali dvaja autori - Roderick Gordon a Brian Williams. Hodnotenie na Goodreads to má tiež celkom obstojné. Ku knihe ma primäli aj názory známych a vetu "Musíš si to prečítať!" som v tomto prípade počula neraz. A tak som to teda skúsila. No ja by som zrejme túto vetu moc nepoužila.

Will je veľmi komplikovaná postava a vidno, že si na nej autori dali záležať. Má štrnásť, na svoj vek sa správa celkom dobre, puberta sa na ňom neznačí a o dievčatá nejaví záujem. Zaujíma ho len hlina a hlina. Do Willa som nemala tendenciu vžiť sa, pretože to bol chlapec a pravdupovediac, ľahšie sa vžijem do dievčaťa. Avšak veľmi sa mi páčili jeho monológy, spôsob akým rozmýšľal a konanie vôbec. Bol to jeden inteligentný a zaujatý chlapec.
V knihe ako vedľajšia hlavná postava vystupoval Chester, Willov kamarát a parťák pri kopaní. Chester bol vlastnosťami podobný Willovi, avšak každá postava mala svoje vlastné charakteristické črty.
Čo sa teda týka postáv, môžem ich považovať za plne prepracované a množstvo postáv mi nevadilo, skvele som sa orientovala a v postavách som sa vôbec nestrácala.

Stratený svet v Podzemí môžem považovať za fantasy, lebo všetky prvky fantasy aj má. Roderick Gordon a Brian Williams si "požičali" námet sveta pod zemou, avšak zobrali a spracovali ho úplne inak. Vložili ho do dnešnej doby, kedy sú dôležité len peniaze a dôkladne sa zamerali na každý detail. Avšak čo mi počas knihy trochu vadilo boli siahodlhé opisy. Aj keď aj toto je nezbytný prvok tohto žánru, moje oči už automaticky preskakovali a hľadali dialógy, pretože opisy sa neskôr viac menej opakovali.

Nebola by som prekvapená, keby sa táto kniha dočkala aj filmového spracovania. Má dobrý námet, vo svete je všeobecne známa, má úspech a je to fantasy. Kniha je do detailov premyslená a viac sa mi to hodí ako film. Akcia tam bola nespočetne krát, avšak len v druhej a tretej časti knihy. V prvej časti sme sa skôr zoznamovali s Willom, jeho rodinou a kopaním. Ďalej to už bolo lepšie. Akčnejšie.

Ak by som to ale celkovo zhodnotila, kniha bola dobrá. Mohla by byť aj viac než dobrá. Mala všetko, čo má fantasy. Mladšiu postavu mužského pohlavia (čo býva väčšinou dobre, že, Harry Potter), neobyčajný námet a spracovanie, akciu, premyslené postavy, siahodlhé opisy a zápletku. Všetky prvky fantasy splnené. Ak ste milovník fantasy kniha sa vám jednoznačne bude páčiť, ak ste chlapec, tak dupľom, pretože kniha sa mi skôr javila pre chlapcov. Ak by sa vynechali opisy a prepracovala by sa prvá časť knihy, bolo by to úžasné. Možno aj na úrovni Harryho Pottera, s ktorým sa tak neskrotne porovnáva. Bolo by to super..

Moje hodnotenie:


Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Fragment.
Knihu si môžete objednať TU.

Roderick Gordon & Brian Williams: Stratený svet v Podzemí
Vydalo vydavateľstvo Fragment v roku 2008, 344 strán.


------------------------
Za poskytnutie obrázkov hodnotení ďakujem VeEee.
Obrázky knihy sú mojou vlastnou tvorbou.

Komentáre

  1. Knihu jsem už před pár lety četla a docela se mi líbila, i když to nebyl žádný skvost. Přemýšlím, že si v létě dám re-reading. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To som rada, že sa ti páčila :) máš všetky diely?

      Odstrániť
  2. Slyšela jsem o ní, a četla dobré, ale i špatné recenze. Zatím nevím co si o knize myslet :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Už som o knihe počula, može byť super :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ona v podstate je super, nebyť toľko opisov :) aj ako HP (HarryPotter).

      Odstrániť
  4. Jednotka sa mi celkom páčila a tešila som sa na dvojku, ale na konci ma čakalo obrovské sklamanie, takže som so sériou sekla.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Dlho som po nej kukala, no nikdy som sa neodhodlala na ňu :)
    pekná recenziaa

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ja čítam akurát špirálu, je to fajn séria :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Prečítala som všetky časti. a túto sériu mám fakt rada :) . film byť mal v roku 2011, ale stále to prekladajú z jedného roku na druhý... hovorí sa, že keď to nevyjde na rok 2015 , v roku 2016 by sa malo na tom pracovať :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Na tuhle knížku se chystám v angličtině, protože jsem si řekla, že když je spíš pro mladší, snad to nebude tak těžké. Já na fantasy moc nejsem, ale když je něco dobře napsané, přečtu si to ráda)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Páčila sa vám recenzia či článok? Povedzte, čo máte na srdci.
Ďakujem za každý komentár. :)

Pozri aj