Dámy a páni, vitajte v posmrtnom živote! /Medzi nebom a zemou - Stacey Kade/

S debutom americkej autorky Stacey Kade ste sa už mohli stretnúť v češtine. V roku 2014 kniha prišla aj k nám a ja som nemohla premrhať šancu prečítať si ju. V Česku už vyšli prvé tri diely a to Setkání s duchem (I.), Zamilované duše (II.) a Čekání na zázrak (III.). A tak teda dúfam, že v slovenčine vyjdu aj ďalšie diely, pretože som po prvom diele na ne riadne zvedavá.


Alona Dareová, študentka posledného ročníka strednej školy, kapitánka roztlieskavačiek a tri roky za sebou kráľovná školy, ktorá je s najväčšou pravdepodobnosťou predurčená na to, aby si vzala filmovú hviezdu, zahynie pod kolesami autobusu. Zostane však trčať v krajine živých a márne sa obzerá po jasnom bielom svetle, ktoré by ju odnieslo na lepšie miesto. Bohužiaľ, ukáže sa, že jediný človek, ktorý jej zrejme môže pomôcť, je spolužiak a úplný lúzer Will Killian. Ona je duch, on duchov vidí.
Čomu ale prikladám veľké plus je to, že hlavná postava nie je len jedna. Nie len Alona. Pripája sa k nej aj Will, "úplný lúzer." Tieto dve postavy, ktoré sa v knihe neustále ako kapitoly striedajú nám prinášajú pohľad z oboch strán - z Alony ako pohľad na posmrtný život zo strany ducha a z Willa ako pohľad na posmrtný život zo strany živého človeka, ktorý duchov vidí, no zároveň ním nie je (možno sčasti).

Alona mi celkom sadla. Nemala som tendenciu vžiť sa, pretože som bola len z tých "divákov vzadu" a do príbehu či konkrétne postáv som sa nevžila a príbeh som len sledovala (hádam viete, čo tým myslím).  Bola to taká typická roztlieskavačka na strednej škole, ktorá myslí len na seba, kamaráti sa s tými "najlepšími a najmodernejšími" a rada uráža a strápňuje.
Will (ne)bol typický stredoškolák, čo sa ale nezaujímal o baby a školu, ale viac ho priťahoval svet duchov, aj keď on nechcel. Niekedy mi pripadal ako obyčajný chlapec, no inokedy naopak ako duch. Jedným slovom bol nevyspytateľný.


Námet knihy je originálny. Miestami mi trochu pripomínal seriál Stratené duše, ktorý ste určite poznali. Avšak aj keď námet knihy nebol rozšírený až v takej miere ako námet seriálu, mal niečo do seba a skrýval originalitu. Na postavách si autorka nedala až tak veľmi záležať, dôležitejšie bolo prostredie, "skutky" a celkový dej.

V príbehu sme sa zoznámili teda s Alonou, namyslenou bývalou stredoškoláčkou, Willom, duchovidiacim "lúzrom", desiatkou duchov, ktorí mali celkom zaujímavé príbehy, Willovou a Aloninou matkou, Willovým šialeným "cvokárom", ktorý sám bol cvokom a ďalšími postavami, ktorý je príbeh prepletený.

Aby som to zhodnotila jedným slovom, napadlo by ma slovo jednoduchá. Ale aj milá. Kniha bez výraznej zápletky, za to s pekným spracovaním a dobrým štýlom písania, ktorý zaujme, nemôže neprekvapiť. Knižka sama o sebe je celkom tenká, takže ju máte prečítanú za pár hodín, avšak minimálne sľubuje dobrý čitateľský zážitok. Bolo vidno, že autorka sa zamerala ako na námet, tak aj na prostredie a postavy a knihe to len prospelo. Jednoduchý námet s nie až tak prepracovanou duchovnou a špiritualistickou tématikou, skôr s prepracovaným dejom tiež nebol na škodu. Ak sa do knihy dáte, nič neskazíte. Napriek nálepke YoungAdult by som ju odporučila kľudne aj od 11 hore, takže ak si ju prečíta niekto z mladšieho súdku, tiež nič neskazí. Aj keď mi tam chýbala prepracovanejšia a výraznejšia zápletka, bola som s knihou spokojná a môžem ju len odporučiť.

Moje hodnotenie:

Za poskytnutie tejto milej knižky ďakujem vydavateľstvu Fragment.
Vy si knižku môžete objednať napríklad TU.

Stacey Kade: Medzi nebom a zemou - Stratená duša
Vydalo vydavateľstvo Fragment v roku 2014, 216 strán.

-------------------------
Za poskytnutie obrázkov ďakujem VeEee.
Obrázky sú mojou vlastnou tvorbou.

Komentáre

  1. Momentálně mám doma třetí díl, na který se velmi těším! První se mi strašně líbil, ale druhý pro mě byl spíš zklamáním :D Jsem zvědavá, co na něj řekneš ty.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Bola to fajn knižka. Čítala som ju ešte dávnejšie po anglicky, no k dvojke som sa už nedostala.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Já tuto knihu momentálně čtu a jsem asi na straně 70. :) Moc se mi líbí. :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Páčila sa vám recenzia či článok? Povedzte, čo máte na srdci.
Ďakujem za každý komentár. :)

Pozri aj