Gumičky, ktoré uchvátili celý svet /Loom Band gumičky - Sillars-Powellová, Robertsová/

Už cca od leta začala táto mánia. Každý druhý človek to mal obopnuté na ruke a niektorí to máte aj doteraz. O čom hovorím? No predsa o náramkoch z gumičiek! 
Ako a kde však táto záľuba vznikla? Všetko odštartoval Malajzijčan Cheong Choon Ng, ktorý vytvoril prvý tkáčsky stav, keď videl svoje dcéry pliesť náramky z kancelárskym gumičiek. A tak im chcel uľahčiť prácu a rozšíriť obzory. Neskôr nato svoj nápad rozšíril na celej zemeguli, založil firmu, a tak získal patent a za „gumičky“ sú mu vďačné milióny detí na svete

Ja som od prírody už odmalička tvorivý človek. Náramky som robila rada vždy, či išlo o tie z korálok alebo z bavlniek, no nikdy ma to nechytilo na dlhšiu dobu – vždy sa mi to zunovalo, nemala som inšpiráciu, vedela len pár vzorov a záľuba u mňa stratila hodnotu. No táto v podobe gumičiek uchvátia aj mňa a som rada, že vám môžem predstaviť knihu, ktorá vás nielen zavedie do základov gumičkovania, ale aj ukáže pár zaujímavých vzorov a vás a vaše deti jednoznačne zabaví. 

Stačili články v novinách, že tieto náramky nosia rôzne celebrity a už to chcel každý. Náramky z gumičiek však nie sú len móda, ale novodobé háčkovanie, štrikovanie a výrobky z bavlniek. Loom Band gumičky je jedna z množstva kníh, ktorá obsahuje 60 jedinečných návodov na prstienky, náhrdelníky, náramky či ozdoby z gumičiek. Už si len treba zohnať stav, háčik, gumičky a hor sa tvoriť! 

Kniha je rozdelená na 5 častí, pričom každá časť samostatne hovorí o skupine výrobkov, ktoré sa z gumičiek dajú vytvoriť. Náramky, prstene, doplnky do domácnosti ako napríklad návlek na šálku a ceruzku, či milé postavičky zvierat naozaj dokážu spestriť deň každému, či ako darček alebo vďaka samotnej výrobe. Najväčšmi praktická časť je tá posledná, vďaka ktorej vytvoríte zimné vločky, valentínske srdiečka či darčeky pod stromček na posedenie ako darčeky pre blízkych. 
Návody sú naozaj veľmi pekne graficky, ale i prehľadne spracované. Obsahujú všetko, čo by mali takisto s podrobnými krokmi, no ja by som radšej "ostala verná" tým natáčaným na YouTube. Rovnako kniha obsahuje pár typov, ktoré vám zaručene pomôžu. 

Čo však tvoriteľa dokáže obmedziť sú niektoré postupy, na ktoré treba až dva veľké stavy či korálky. Tých je tu až niekoľko, preto sa už dopredu pripravte a rozlúčte sa s tými obsažnejšími a väčšími produktmi

Autorky píšu o najzákladnejších typoch náramkov, no i nezvyčajných zvieratkách a predmetoch, o ktorých som dosiaľ nepočula. Avšak, u mňa väčšina návodov nezabodovala, ničím si ma nezískali, pretože boli trochu nevkusné a tie, ktoré by som si rada uplietla akoby naschvál potrebovali dva veľké stavy či korálky. Osobne by som preto uvítala oveľa viac náramkov, na ktoré toho netreba veľa, či z hľadiska času alebo gumičiek. Možno je to mojim vekom, alebo tým, že náramky považujem za vkusnejšie a postavičky či čelenky ma až tak nadchnúť nevedia. Ale som si istá, že párročné dieťa, ktorého rodičia chcú zamestnať jeho nezbedné prstíky takéto drobnosti ako včielka, motýľ či chobotnica a zajko určite zaujmú
Kniha o výrobe náramkoch z gumičiek Loom Band gumičky ma rozhodne upútala svojou pestrofarebnosťou, grafickým zhotovením a fotografiami, no obsahom už trochu menej. Napriek tomu naozaj oceňujem ochotu autoriek vysvetliť každý krok dopodrobna, aby vám vaša práca naozaj vyšla a netere, mladšie sestry či vnučky knižka stopercentne zaujme! 

Recenziou už pomaly budem končiť, ale moja záľuba rozhodne nie. Preto budem pátrať po ďalších podobných knihách a gumičkátorom sa tak posnažím predstaviť tie najlepšie z najlepších! 

Ďakujem vydavateľstvu Metafora, že som sa mohla naučiť zopár fakt pekných postupov.
Vy tak môžete spraviť na tejto adrese (CZ, SK)! 

Moje hodnotenie:

!Súťaž!
Z mojej výroby som si pre vás bookloverov prichystala menšie prekvapenie v podobe súťaže o dva balíčky kniha+náramok. Zapojíte sa vyplnením dolného formulára (jednej otázky, ktorú nájdete v tejto recenzii). Súťaž bude ukončená 20.12.2014 s uverejnenými výhercami na Facebooku blogu! Majitelia balíčkov budú náhodne vylosovaní. Pre SK aj CZ!




UPOZORNENIE: PRIHLASUJTE SA EMAILOM, KEĎŽE NEMÁM PRÍSTUP NA KONTAKTOVANIE VÁŠHO FACEBOOKOVÉHO ÚČTU!

a Rafflecopter giveaway

Komentáre

Pozri aj