Blogtour... Alebo autori zasypaní otázkami


Vítam vás po dlhej dobe plnej konca prázdnin a nanešťastie tak aj začiatku školy a septembrového chaosu. Počas týchto udalostí ma tak trochu opustil notebook, ktorý som nemohla používať mesiac, a tak vám ani nedodať žiadne články. Usilovne som však čítala a spolu s touto Blogtour od Mati vám neskôr prinesiem niekoľko recenzií s tipmi na dobré čítanie. 
Účelom tejto Blogtour bolo odhaliť tajomné a to opýtať sa autorov z celého sveta jednu otázku, ktorá vás vždy zaujímala. Moja otázka znela:
Aká atmosféra panuje v miestnosti, kde píšete a čo v nej nesmie chýbať?
Niektorí autori boli takí zlatí, že pripojili aj fotografiu, takže sa prescrollujete k nádherným izbám.
***
Francisco X. Stork's

Francisco X. Stork

V mojej pivnici mám malú pracovňu, ktorá je lemovaná knihami, obrazmi a mnohými rozličnými predmetmi, ktoré pre mňa veľa znamenajú. Mám tam teleskop môjho starého otca, lovecké pušky a veľa jaguárov (mačky, nie autá), pretože moja prvá kniha sa volá Cesta jaguára (ang. The Way of the Jaguar) a zbieram ich odkedy bola kniha publikovaná. Je to veľmi mierumilovné miesto a vždy, keď tam idem, hneď sa mi chce začať písať. Je to však tiež dobré miesto na šlofíka!


Tammara Webber

Môj manžel a ja sme sa presťahovali do dvojizbového bývania a jedna z izieb bola moja pracovňa. Najmladší syn sa však nedávno vrátil späť domov... a teraz svoju pracovňu nemám! Môj nový (oveľa menší) stôl je v spálni. Avšak, smiešne je to, že moju spálňu mám vlastne veľmi rada! Steny v nej sú namaľované bledomodrou a má veľké okná smerujúce na východ a na juh. Ak si chcem čítať alebo písať rukou keď pracujem, sedím na posteli. Keď sa syn zas presťahuje preč, možno moja „pracovňa“ v rohu spálne už zostane natrvalo. :)

Kendare Blake

Moje miesto, kde píšem je náš stôl v kuchyni. Je na ňom extrémny neporiadok a väčšinu dní je dovysoka zavalený poštou, miskou mojej mačky, diárov, zošitov a ostatných vecí, ktoré sa tam náhodou ocitnú. Mám kanceláriu, ale momentálne sa v nej iba tlačí, skenuje a skladuje. Plánujem tam čoskoro premiestniť moje aktuálne písanie.


Kelly Oram

Kelly Oram's 
Keď píšem, väčšinou zostávam v mojej kancelárii, ale niekedy, keď sa potrebujem dostať von z domu, tak píšem v knižnici alebo v kaviarni. Dve najdôležitejšie veci, ktoré potrebujem na „písaciu atmosféru“ je ticho a svetlo. Veľmi ľahko sa rozptýlim, na písanie teda potrebujem pokoj a ticho. Žiadna hudba, inak budem spievať a tancovať po celej miestnosti a nenapíšem ani Ň. Taktiež potrebujem svetlo. Neznášam, keď sedím v tme. Môj manžel by sa mohol zavrieť do skrine a písať s zhasnutým svetlom akoby bol jaskynný muž (nerobím si srandu). Netuším, ako to môže vydržať. Keď som žila v Kalifornii, strávila som celé leto na pláži písaním, zatiaľ čo sa moje deti hrali v mori. Teraz, keď žijem na púšti, na písanie vonku je v lete príliš teplo, ale celý deň mávam otvorené okno a nechám sa „nasiaknuť“ slnkom.

A áno, tá veľká televízia primontovaná na stene je tiež nutnosťou, a tak som neustále rozptýlená baseballom a soccerom! Som veľký blázon do športov a neznášam, keď nestihnem zápas, takže vždy, keď píšem, mám v pozadí zapnutú nejakú hru. Samozrejme, funguje to rovnako ako hudba, a keď mám telku zapnutú, väčšinou toho moc nenapíšem.. okej. Ale všetci máme nejaké slabosti, nie?


Michal Škombár

knihaJa zakaždým pracujem v obývačke. Milujem, keď som sám v izbe a pustím si hudbu čo najhlasnejšie do sluchátok. Väčšinou je to soundtracková hudba. Samozrejme, že nesmie chýbať káva. Občas kecám aj s Bohom. A keď mi nejde písanie, zatvorím si oči a prechádzam sa v uliciach svojho vymysleného sveta, až pokým neprídem nato, ako znova pokračovať.



Andy Weir

V izbe nepotrebujem žiadne špecifické veci. To, čo potrebujem, je pre rôzne dôvody nebyť v miestnosti. Keď píšem, musím byť sám. Nemôžem mať zapnutú hudbu. A hlavne nemôžem mať nikde zapnutú televíziu.




Mirka Novysedláková

Píšem väčšinou tam, kde som sama a najlepšie na PC, niekedy si myšlienky načarbem na papier, ale oveľa radšej mám keď sa všetkých desať prstov rozbehne po klávesnici, vtedy stíham prúd svojich myšlienok a nápadov lepšie zachytiť. Čo nesmie chýbať? Dobrá hudba!



Rick Yancey

Nepíšem v izbe. Píšem na mojej verande (orig. ang. lanai). Jednu vec, ktorú si nemôžem nechať ujsť je bazén, ktorý sa provokatívne leskne mimo dosahu.

Ruta Sepetys

Ako väčšina autorov píšem vždy a všade. Keď som však doma, toto je moje miesto. Pred desiatimi rokmi som odišla z Los Angeles a presťahovala sa do Tennessee, aby som našla mier a ticho. A to som našla. Usadila som sa v Nashville a počas neuveriteľného zvratu osudu som našla malý zrub na moje tvorivé chvíľky. Zrub je pár minút autom od môjho domu a leží na hrebeni s výhľadom na jazero. To ale nie je obyčajné jazero, ale potopené mesto.

Mini súťaž:
Vďaka spolupráci s autorom Michalom Škombárom môžete súťažiť o tematické tričko k jeho knihe Druhá šanca so znakom školy, ktorú v diele navševoval Mike Hanson.

(obrázok bude pridaný neskôr)

Súťažiť môžte do 10.10.2015 a súťaž je otvorená pre SK aj CZ. Do komentára napíšte váš email a ako vyzerá vaše miesto, kde čítate alebo píšete.

VÝHERCA: Knižné Maniačky (terezicka...........@gmail.com)

Komentáre

  1. 1. terezickaciganikova@gmail.com
    2. Najradšej čítam v priestoroch, ktoré sú tiché. Najviac trávim času v mojej izbe, kde sa len zavŕtam do mäkkúškej postele a ide to samo. Prípadne veľmi rada čítam v obývačke, kde tiež nikto nebýva a mám pri tom kľud. Ten je pre mňa najdôležitejší :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tvoja otázka bola z celého blogtour asi najlepšia. :) Je úplne super, že niektorí autori pridali aj fotku. :)

    lily.duff7@gmail.com
    Moje miesto na čítanie aj písanie je skôr také obyčajnejšie - čítam na posteli, keďže na kreslo mi už v izbe nezostalo miesto. Ale inak väčšinou čítam tam, kde sa dá, či už je to v škole, v aute alebo na chate. Písať píšem zas výlučne za stolom - nemôžem byť vyberavá, keďže tam mám počítač a ten nezvyknem prenášať hore-dole. A tiež najradšej čítam aj píšem v pokoji, ale nevadí mi ani nejaká hudba v pozadí, pokiaľ to vyslovene nie je rozprávanie, ale ak je kniha dobrá, ani to mi nevadí. :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Páčila sa vám recenzia či článok? Povedzte, čo máte na srdci.
Ďakujem za každý komentár. :)

Pozri aj