Staro-nová závislosť: album s nálepkami Fantastické zvery a ich výskyt


Nálepky: zbieram, zbieraš, zbierame...

Už od malička sa so mnou ťahá záľuba zbierať nálepky do rôznych albumov. Či už sú to Simpsonovci, Totally Spies, Shrek, zvieratá, futbalisti či hokejisti, pamätám si tie časy, keď sme v škôlke a v družine behali po škole a vymieňali nálepky ostošesť. Všetky albumy (väčšina nedozbieraných) mám poslušne stále ukryté a raz za čas na ne narazím a nájdem sa, ako nimi celými hodiny listujem. Sú to pre mňa jednoducho veci, ktoré si mnohí odkladáme, a obnovujú mi všetky spomienky na bezstarostné časy a na každý balíček, ktorý mi mamina priniesla z novinového stánku a ja som sa z neho tešila ako malé dieťa (a skutočne som ním aj bola ☺).

Albumy s nálepkami dnes stále existujú, no už ma nelákajú tak, ako predtým. Bolo to asi najmä tou atmosférou, ktorú všetky tie deti aj so mnou tvorili a spolu to bola obrovská zábava a v tom čase možno i dobrodružstvo.

Nedávno sa však moja knihomoľská duša nezaprela a v snahe vlastniť čo najviac drobností k istej knižnej sérii (tu konkrétne k dielu Fantastické zvery a ich výskyt) na mňa zabral marketingový trik predajcov a tomuto šialenstvu som opäť prepadla. Odvtedy neprejde týždeň, aby som si nekúpila aspoň jeden balíček (som však rada, že som do toho „zažratá“ v menšom množstve) a netešila sa z každej novej nálepky v mojom krásnom albume.

Tento článok chápte ako možno návrat do detských čias, ak tie vaše vyzerali podobne ako moje. Berte ho s ľahkosťou, prípadným záujmom a kochajte sa so mnou. A ak náhodou už patríte do klubu vášnivých zberateľov, ozvite sa, čosi povymieňame. Nebojte sa ozvať, ja už som sa týmto článkom strápnila dosť, vy to už horšie mať nebudete.

~


OTÁZKA NA TELO: Obsahuje album niečo (ne)užitočné okrem nejakých (úžasných, ligotavých, zlatých, na teplo reagujúcich, priesvitných) nálepiek? 

Áno. Album sprevádza text, ktorý stručne charakterizuje dej celého diela (ktorý, povedzme si na rovinu, nik nečíta)... !!!!! Ale okrem toho obsahuje rozkladacie strany a ak ho prevrátite v strede, dostanete klasický album o Harry Potterovi s rovnako tvrdou obálkou, ktorý obsahuje nálepky (fakt-že-stručne) charakterizujúce všetkých 7 častí (lepší je ten o Zveroch, preto ho mám stále prevrátený tak).



Jeden balíček stojí čosi okolo 0,60€ a obsahuje 5 ks nálepiek - 1 špeciálnu, ktorá je väčšinou pozlátená (not really) alebo obrezaná priesvitne do tvaru nejakej postavy alebo predmetu. Tie sú najcennejšie a získavajú sa najťažšie (veď to poznáte). Zvyšné 4 sú klasické, obyčajné, no aj nejakí jednotlivci sa, samozrejme, ťažko hľadajú. 
Je to jednoducho klasika, na ktorú ste zvyknutí z ostatných albumov od PANINI - občas obrázok skladajúci sa z 2 či 4 nálepiek, portréty, zvery, zlaté špeciality, priesvitné nálepky a pod. 

Nálepky nakupujem od svojho mestského dílera - Tesco. Novinové stánky, klasiku, som ešte neskúšala.

Zlaté nálepky obsahujú nejaký kľúčový moment, predmet, scénu a nachádzajú sa takmer na každej strane.



Jedna z mojich najobľúbenejších nálepiek. 
#I SHIP IT


Ako môžete vidieť, nálepky sa predávajú po celom svete od rôznych sídel planéty firmy PANINI a niektoré názvy Fantastických zverov znejú ozaj... unikátne.


Ak sa rozhodnete zbierať tieto nálepky, upíšete sa do zmluvy diabla na 240 kusov, pričom v snahe zozbierať všetky skončíte aj tak s trikrát väčším množstvom. To už k tomu raz patrí.

Predpokladám teda, že ste si moju radosť, potešenie a závislosť na zbieraní nálepiek všimli a dúfam, že ju i oceníte (hejt by moja dušička z družiny s plnou hrsťou nálepiek na výmenu v ruke asi nezvládla). Nálepkami si pripomeniete nielen sladké detstvo, ale utužíte pamäť čo sa týka filmu či kníh, tak teda predsa je to na niečo dobré. 
~

Ak tieto nálepky zbierate taktiež (hoci by ste už dávno možno nemali, po 15-tke by to malo byť ilegálne) a na poličke sa vám už kopí slušná hŕstka kusov na výmenu, neváhajte a ozvite sa mi na mail zea.zuzu@gmail.com . Garantujem vám, že spokojné budú obe strany!

Komentáre

  1. Jej, ja zbieram tiež všetko možné, ale toto som ešte neobjavila 😁 Asi budem musieť zbehnúť do Tesca a začnem sa realizovať aj ja 😁

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jé tak to jsem ani netušila, že takovéhle album a sběratelské kartičky jsou :) Ale mě tohle sbírání samolepek vždycky bavilo, takže se po kartičkách určitě podívám :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ahoj, my zbierame tiež a chýbajú nám viaceré... Ale taktiež máme aj na výmenu kopec...

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Páčila sa vám recenzia či článok? Povedzte, čo máte na srdci.
Ďakujem za každý komentár. :)

Pozri aj