Book tag

Knižný tag

Hľadala som nejaký knižný tag a konečne som nejaký našla. Autorkou je Simona z blogu Život s knihami. Dúfam, že sa vám moje odpovede budú páčiť.

1. Čteš o prázdninách více, nebo méně, než přes rok?
Každú voľnú chvíľu sa snažím vynahradiť čítaním. Čítam si u doktora, cez víkend či dokonca aj na záchode. Snažím sa teda využiť každú voľnú chvíľu, ktorá mi naskytne. No a toho voľna máme najviac cez prázdniny. Aj keď v škole niekedy čítam cez prestávky, či hodiny (tajne), prázdniny vedú.

2. Když si vybavíš prázdniny, jakou knihu si s nimi spojíš?
Prázdniny. Snáď každý si v hlave vybaví leto, dovolenku a more. S prázdninami si spojím knihu s ľahkým dejom - Dievča sa chystá na prázdniny k moru a ďalej popisuje, ako si to tam užíva. Názorná typická prázdninová kniha je napríklad Do raja tadiaľto od Kathy Hopkins.

3. Kolik si schopná/ný si vzít knih na dovolenou?
Samozrejme čo najviac. Cez dovolenku sa nudím hlavne na lehátkach, takže vyplním opaľovanie a odpočívanie na ležadle knihou. Väčšinou si beriem okolo 2 až 4 kníh, ale nesmiem to preháňať, aby som neprepásla váhu batožiny na letisku.

4. Čteš o prázdninách nějakou povinnou četbu?
V škole nedostávame nijaké povinné čítanie, zostáva to teda na mne. Rada si vyberám, čo čítam, pretože väčšinou ma to, čo vyberá škola, vôbec nebaví. 

5. Preferuješ klasické knihy (papírové), nebo e-knihy (elektronické knihy)?
Aby som neklamala, vyskúšala som obidva spôsoby a sama aj vlastním čítačku kníh. Som ale toho názoru, že ten právy pocit, pocit čítania, zažijete iba vtedy ak budete mať v ruke normálnu knihu, obracať strany a počuť, ako vám tie strany pri každom otočení vďačne zašuštia. Využívam obidvojo, ale aby som to zhodnotila, knihy - 90 %, e-knihy - 10 %.

6. Jakou knihu by jsi ráda viděla zfilmovanou?
Práve som dočítala knihu Darcovia - Banka tiel od Lissy Harrisonovej. Bola to veľmi zaujímavá kniha o našej (dúfam, že nie) budúcnosti a bola nesmierne pútavá a zaujímavá. Vrelo ju doporúčam a veľmi rada by som ju videla vo filmovej podobe. 

7. Kdyby jsi měla možnost prožít den s nějakou knižní postavou,  jaká by to byla?
Už častejšie som mala takéto tajné túžby, stretnúť sa s knižnými postavami. Najviac by to asi bolo s postavami z knihy Zlatíčka od Jacqueline Wilsonovej, mojej obľúbenkyne. Dievčatá môžu byť vo veku približne ako ja a veľmi rada by som s nimi strávila jeden deň. Aj viac.

8. Které místo z knih bys ráda navštívila?
Asi by to bol Rokfort z Harryho Pottera. Toto miesto ma fascinovalo ako v knihe tak aj vo filmoch. Už neraz som mala sen, kde som bola čarodejníckou študentkou na Rokforte a učila som sa spolu s Harrym, Hermionou a Ronom.

Autorka Zuzi.

Komentáre

  1. Vidím, že je tento "projekt" hodně oblíbený, čtu ho snad všude :D ale dobrá práce :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tak veľmi ti ďakujem za tvoj komentár, moc si ma potešila :)

    Knihu do raja tadiaľto nepoznám a hneď som si ju napísala do google. Moc veľa odkazov mi síce nenašlo, ale nič to :) Vidím že si riadny knihomol čo sa u mň povedať nedá. Čím knihy skôr z medicínskeho prostredia alebo vlastne len čisto z medicíny, chirurgia či endokrinológia ale za to aj romány :) Toskánská vinice, denníky carrie b alebo stalo sa to v paríži :)

    Musím súhlasiť že pravý pocit z knihy je len keď ju držíme v ruke a nejaké e-knihy nie sú to pravé. V knihách je múdrosť a ty keď na svoj vek toľko čítaš budeš veľmi inteligentná v dospelosti. A takí ľudia sú veľmi žiadaní :)
    Jéj! :) Tiež by som si vybrala miesto Rokfortu z HP :D Ale keby si predstavím že by svet bol taký podľa kúziel ako v tej knihe, neviem asi by tu už bolo toľko voldemortov :D :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj tvoj komentár ma veľmi veľmi potešil, pretože tu moc ľudí nemám a každý prejavený názor na môj blog mi je veľmi vzácny.
      Veľmi tvoj blog obdivujem a je ako môj vzor. Však každý človek je iný, má iné záľuby a tak :) Ďakujem ti :) A s Voldemortmi máš veľkú pravdu, ale našťastie je iba v knihe a v mojej hlave, to mi hádam stačí :) Zároveň vám chcem pogratulovať k projektu Blogová elita, pretože je to úžasné a záujem už presiahol 70 ľudí. Ja sama som sa zapojila, ale buď ste ma neprijali, alebo ste na môj komentár ešte neprišli :) Každopádne vám ďakujem, že ste :)

      Odstrániť
  3. musím uznat, že se čtením jsme na tom podobně. to, že si čteš na záchodě :D pobavilo mě to, protože to dělám taky :D občas se od knihy nedokážu vůbec odtrhnout, ale co už :) na dovolenou taky vždycky pobrat co nejvíce knížek. to je moje specialita a proto nakonec vždy skončím s jednou nebo dvěma, protože se to mé mamince nechce tahat :D no a co se týče poslední otázky. naprosto si mi to vystřihla z hlavy. Bradavice jsou vysněné místo. měla jsem možnost navštívit jídelnu, ve které se Harry natáčel a některé z chodeb, když jsem byla v Anglii :) je to tam moc pěkné, ale raději zůstanu u Bradavic :) btw. moc hezký blog

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj sestra :D Tvoj komentár ma moc potešil :) Vážne? Ty sa teda máš, muselo tam byť super :) Veľmi pekne ti ďakujem, vážne ma to potešilo :)

      Odstrániť
  4. Moc pěkně jsi tento knižní TAG vyplnila. Například s trojkou naprosto souhlasím.
    A s tou povinnou četbou.. Na střední škole jsem ji musela před maturitou číst a vůbec mi to nevadilo. I když se mi nechtělo do těch knih, tak nakonec jsem vůbec nebyla zklamaná, právě naopak. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Infinity :)
      Možno je to tým osemročným rozdielom medzi nami, lebo u nás v škole nám dávali čítať detské knižky (t.j. Štyri kosti pre Flipra od Romana Brata), takže asi preto :) Ďakujem ti za tvoju odpoveď, veľmi ma potešila :)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Páčila sa vám recenzia či článok? Povedzte, čo máte na srdci.
Ďakujem za každý komentár. :)

Pozri aj