Review of book - Mayské proroctvo, Zápas o osud ľudstva

Recenzia knihy - Mayské proroctvo, Zápas o osud ľudstva
Autorka knihy: Christy Raedeke

Daný obsah
Šestnásťročná Caity trávi prázdniny na starom hrade v Škótsku. Na stene svojej izby objaví tajomné znaky, ktoré sa jej postupne podarí rozlúštiť. Ide o staré mayské proroctvo. Dozvedá sa z neho, že v osude ľudstva má zohrať neľahkú úlohu spojenú s množstvom nebezpečných situácií. Caity sa musí rozhodnúť, či má na to dosť odvahy a síl.

Počet strán - 336
Vydavateľstvo - Fragment
Žáner - Záhada
Rok vydania - 2012
Cena - 9,99 €

Môj názor
Hneď na začiatku nájdete malé zrekapitulovanie udalostí, ktoré sa mladej Caity odohrali pred prisťahovaním na hrad v Škótsku. Ako sama hovorí, ušetrí vám to čítanie veľa strán. Caitrine (Caity) robí spoločnosť malý opičiačik menom Pán Papierik, ktorý komunikuje pomocou origami. Opička jej robí spoločnosť a pomáha jej rešiť nevyriešiteľné záhady.
Táto kniha sa mi celkom páčila. Bola napísaná pekne a jednoducho. Dej bol veľmi zaujímavý, pretože autorka v knihe spomenula mayskú kultúru. Po čase Caity začala objavovať tajné znaky, ktoré znamenali určité proroctvo. Proroctvo bolo napísané pred tisíckami rokov, a však nachádza sa v ňom Caityno meno a jej rok narodenia. Stáva sa teda posolkou a musí vybaviť niečo, čo je pre mayov veľmi dôležité, plní totiž proroctvo. Koniec je seknutý, séria totiž pokračuje ďalšou časťou - Hadia špirála.

Obľúbená postava: Alex - bol mi sympatický a tie opisy, no úžasné boli :D


Hodnotenie
+ : Dej bol zaujímavý, súvisel s mayskou kultúrou a znaky boli veľmi dobre znázornené.
 - : Škoda, že tie prvé strany, ktoré rekapitulovali udalosti, ktoré sa stali pred súčasnosťou, boli veľmi krátke, rada by som si ich totiž prečítala ako samostatný príbeh, bolo by to síce dlhšie, ale chcela by som si to prečítať samostatne.

Dávam tomu 4 čítacích smajlíkov určujúcich kvalitu (:D).
                                   

Zet

Komentáre

  1. Škoda že na obálku strčili aztécky a nie Mayský kalendár -_-

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Taká znalkyňa skôr nie som, ale ak je tak, tak sa s tým asi moc nenamáhali. -_-
      P.S. na moju prvú recenziu radšej nevzhliadam :DD

      Odstrániť
    2. Ja som sa jednu dobu o Aztékov celkom dosť zaujímala a liezlo mi na nervy, ako keď mal byť už po X-tý krát koniec sveta, tak v každej reportáži v TV, v časopisoch, všadeee dávali namiesto Mayského kalendára tento Aztécky, ten Mayský asi nevyzerá dosť hrozivo no :D

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Páčila sa vám recenzia či článok? Povedzte, čo máte na srdci.
Ďakujem za každý komentár. :)

Pozri aj