Review of book - Nesmrteľní: Modrý mesiac

Recenzia knihy - Nesmrteľní: Modrý mesiac od Alyson Noel
Originálny názov: The Immortals: Blue Moon
Počet strán: 318
Vydavateľstvo: Slovart

Druhé pokračovanie veľmi obľúbenej série Nesmrteľní, v ktorej Ever postupne spoznáva nový svet. Užíva si spoločne strávené chvíle s Damenom a učí sa využívať svoje novonadobudnuté schopnosti. Keď na školu príde nový žiak Roman, jej život sa úplne zmení. Damen sa začne čudne správať, telesne chradne a postupne chladne aj jeho vzťah k Ever. Ever v snahe zachrániť Damena a ich vzťah, podniká vzrušujúce cesty do Letozeme a je vystavená najťažšej skúške svojho života.

„Mali by sme sa aspoň tváriť, že sme normálni

- aj keď sme presne pravý opak.“

Ever sa konečne dozvedela pravdu o svojom nastávajúcom živote a tak sa začne učiť ako svoje schopnosti používať. Dokáže si veci zhmotňovať a svojimi myšlienkami zas poslať niekde preč. Keď už sa zdá, že je všetko dokonalé a Damenovi a Ever už nebráni nič, aby zostali navždy spolu, niečo sa pokazí. Do školy príde nový spolužiak Roman a Everin život sa úplne zmení. Na Damenovi sa niečo zmení. Akosi stráca svoje schopnosti, nedarí sa mu robiť veci, ktoré predtým hravo zvládal a aj fyzicky to nie je ten pravý Damen. A aby toho nebolo málo, Roman uvrhne na celú školu kliatbu, vďaka ktorej ani ju ani jej milovaný Damen nespozná a bude flirtovať s jej nepriateľkou. Na Ever všetko ťažko dopadá a ona si nevie rady čo s tým. Preto požiada priateľku Avu, aby jej s tým pomohla..

Damen + Ever .. ?
„Tak a teraz nám už nič nebráni, aby sme boli navždy spolu.“
Toto zrejme naša slávna dvojica zakríkla. Všetko sa zdalo príliš „ružové.“ Ever sa stala nesmrteľnou, Damen ním už dávno bol tak im nič nestálo v ceste. Spisovateľka v knihe popisovala Damena v knihe tak sexy, že že jej zámer bol, aby sme si ho za každú cenu obľúbili. Na mňa to ale tiež neplatilo.
Damen mi pripadal ako starý chlapík z 19. storočia (čo naozaj bol) a jeho spôsoby boli staré a divné. Neprišiel mi ako Edward zo Súmraku. Nijak ma nepriťahoval, aj keď podľa spisovateľky by mal zapôsobiť na každé teenagerské dievča..

Romanov „útok“ na školu
Keďže Ever ešte nemala doštudovanú strednú školu a nemohla sa len tak z nej vypariť, musela pekne krásne doštudovať. A vtedy sa to začalo. Do školy prišiel nový spolužiak Roman a Ever naňho samozrejme mala nejaké komentíky a niečo sa jej nepáčilo. Nemal auru, takže bol nesmrteľný. Tak ako ona. Už v prvý deň sedel na obede pri ich stole a veselo hrkútal s jej kamošmi. Nakoniec sa z neho vyklubal odporný podliak a zavrhol na celú  školu kliatbu, vďaka ktorej všetci Ever nenávideli a zradili ju jej najlepší priatelia. Aj Damen. Ten veselo flirtoval s jej nepriateľkou a Ever pokladal za bláznivú pomätenú dievčinu.

Dvojičky a cestovanie v čase
Keď už sa Ever zdá všetko marné a rozhodne sa, že tento zlý život zmení za ten lepší. Ten život, ktorý žila ešte pred nehodou. A tak, pri jednom výlete stretne dvojičky, ktoré jej spolu s Avou pomôžu pri tejto výmene. Ale predtým ju však upozornia, že cestovať sa dá jedine v splne modrého mesiaca, čo je už zajtra. Ever nelení, všetko si pripraví a ide do toho. Počas cesty sa ale niečo zvrtne a Ever zistí, že osud sa nedá zmeniť, osud je už daný. A tak sa snaží všetko vyriešiť.

A čo obálka?
Ak sa mám priznať, tak pôvodná obálka na mňa urobila obrovský dojem. Veľmi sa mi páči tá veštecká guľa či čo to je :-) Ale ani tá naša obálka nie je na zahodenie, oproti tej českej čo sa mi vôbec nepáči..

CELKOVÉ ZHODNOTENIE:
Ak nie ste fanúšikmi nesmrteľnej romantiky alebo niečo ako twilightu, tak táto knižka nie je určite pre vás. Nadprirodzena je tam mnoho a ak máte radšej radi realitu, odporúčam vás siahnuť po inej knižke.

A moje celkové prehodnotenie vo forme smajlíkov? No skončilo to na štyroch hviezdičkách pretože mi pri niektorých častiach pripadala Ever ako naozajstná blondína čo sa týka rozhodovania a knižka bola pomerne o tom istom. Ale cez to sa mi aj tak páčila, ale nedoporučujem to ako knižku, po ktorej siahnete, keď nemáte čo čítať.

Zet