Dlhé zimné večery #2 - Z rozprávky do rozprávky

Určite ste ako malí milovali rozprávky. Čítavali vám ich rodičia, keď ste išli spať a potom sa vám o nich snívalo. Pár takých obľúbených rozprávok všade boli napríklad Tri prasiatka, O červenej čiapočke atď, proste klasika.
Keď som bola malá, čítala som väčšinou Disneyovky. Rodičia mi ich čítali na dobrú noc.

V dnešnej dobe si rada pozriem klasiku, ale to je skoro vždy na Vianoce. Vtedy sú púšťané rozprávky od rána do večera, čo mi niekedy ide na nervy, pretože každé Vianoce sú tie isté. Opakujú sa tiež Tri oriešky pre Popolušku, niekedy aj Nemo a tie klasické disneyovky.
Ale raz za rok sa aj patrí a rada si zopakujem detstvo.

České rozprávky .. a Mrázik?
Jedna z takých najsledovanejších rozprávok je napríklad už spomínaná Popoluška alebo ruská rozprávka Mrázik. Neverili by ste mi, ale poznám už aj takých, ktorí Mrázika ešte nikdy nevideli, pravdepodobne sa skryli do izby. Keď som ho prvýkrát videla, pripadal mi ako milá rozprávka, no neskôr sa mi to trošku zunovalo a dalo by sa povedať, že už to viem naspamäť. Mrázika už teda nepozerám..

České rozprávky konkurujú, rada si pozriem tiež Z pekla štěstí či Pekařův císař. Štedrý večer si predovšetkým spojím samozrejme so zemiakovým šalátom a darčekmi, ako inak. Ale neoddeliteľnou časťou Vianoc sú práve rozprávky, či čítané, či v televízií.

Zuzana





Komentáre

  1. Ja patrím k tým, čo Mrázika nevideli ale to preto, že ho ani nechcem vidieť.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jééj! :) Hneď si mi navodila tú perfeknú nekomerčnú atmosféru zimy a vianoc :) Len ma rozčuluje že teraz už t-mobile a orange dávajú vianočné reklamy. Sú normálni? :D
    Zbožňovala som pozerať rozprávky. No ak samozrejme hovoríme o tých zimných tak na štedrý večer a ten 1,2 sviatok vianočný by sa ani neobišiel bez popolušky, mrázika (to bude nesmrteľné), princezná z mlyna a doobeda cisarov pekar, pekarov cisár, popolvár, a král drozdia brada. Ešte všelijaké tie sol nad zlato ooh bože zlaté detské časy :) Ešte že si môžeme kedykoľvek pozrieť v pokoji v zime rozprávky :) Že vôbec žijeme v mierovej krajine, mierovom svetadiely no nie?

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Páčila sa vám recenzia či článok? Povedzte, čo máte na srdci.
Ďakujem za každý komentár. :)

Pozri aj