Recenzia - Ghostgirl: Vitajte na onom svete!

I.časť
Ghostgirl ~ Tonya Hurleyová

Obsah
Charlotte Usherová sa v škole cíti ako neviditeľná. No jedného dňa sa ento pocit stane skutočnosťou. Charlotte je zrazu mŕtva.
A to všetko vinou gumeného medvedíka a pre lásku k najkrajšiemu chlapcovi na škole.
V tomto satirickom, a predsa citlivom románe sa Tonya Hurleyová venuje neviditeľnosti, ktorú každý z nás občas pocíti a tomu, čo všetko sme ochotní urobiť, aby nás ostatní videli. A to aj vtedy, keď ste duch...



Gumený medvedík ..?
Všetko sa to začína, keď ide Charlotte po prvýkrát po prázdninách do školy a stanoví si určité body, ktoré bude dodržiavať. Samozrejme tu oxiduje chlapec, ako inak. Charlotte oslepená láskou chce byť s ním za každú cenu v dvojici na fyzike a keď sa jej to konečne splní, nemilo ju prekvapí jedna doživotná (v podstatne dosmrtná) udalosť. Zrazu je mŕtva. A dôvod smrti? Zadrhla sa jej obľúbenou sladkosťou, obyčajným gumeným medvedíkom. Smrť mi pripadala trošku smiešna, ale budiš.
Books are my best friends.V tom momente vlastne prepadá šialenstvu, pretože ju nikto nevidí a jej snaha zaujať vysnívaného je nulová..

Obal knihy
Obal knihy je krásny, aj tie pozlátené strany, ale pripadal mi trochu prehnaný a gýčovitý. Na začiatku kapitól sa mi naopak páčilo, že autorka tam pridala aj akúsi hlavnú myšlienku. To bolo svojim spôsobom niečo iné a jedinečné, čo nemá každá obyčajná kniha.


Na knihe sa mi páčilo, že autorka vôbec nezmienila vek aktérky, koľko majú Charlotte a ostatní rokov, dokonca nič o svojich rodičoch, čiže neboli vôbec zmienené detaily a mne to vôbec nevadilo. Autorka to nahrádzala niečim, čo sme my niektorí samí nepostrehli, ale náš mozog áno a práve preto sa mi to páčilo. Opakujem sa, bolo to niečo iné, niečo jedinečné s mixom romantiky, tajomna a obyčajnej beletrie.
Niekedy mi však pripadala Charlotte dvojtvárna, napríklad na začiatku som ju videla ako malé chúďatko, ktoré si nikto nevšíma, ale postupne, po jej smrti som sa s ňou začala "zoznamovať" a spoznala som jej druhú tvár.
Po smrti toho chcela zmeniť veľa a celá knižka hovorí o tom, ako sa dá zviditeľniť, aj keď vás nikto nevidí (ste duch).

Môj názor
Mrtví študenti mali každý svoju "posmrtnú prezývku" odvodenú od toho ako zomreli. Napríklad Charlottina kamarátka Pam, ktorá dostala prezývku Pikola Pam, kde na predstavení náhodou zhltla svoju pikolu a zadusila sa. Duchovia od Tonyi Hurleyovej sa úplne líšili od "normálnych" duchov, napr. zo série Mediátor, kde duchovia po smrti naberali normálnu podobu, zatiaľ čo v Ghostgirl majú podobu, v ktorej zomreli.
Až na pár detailov, ktoré čitateľ nepochopí, ani keby sa postavil na hlavu, a zamlčovaných informácií, sa mi kniha veľmi páčila. Bolo to zase niečo nové, skvelý odpočinok oproti upírom. Zaujalo ma, že sa kniha zaoberá problémom, ktorý je normálne ľudský - s pocitom, že vás nikto nevidí, s pocitom, že stojíte mimo, že ste sami.


Celkové prehodnotenie
Túto sériu neodporúčam tým, ktorí nemajú radi fantasy a pritom romantiku, pretože táto kniha bola sčasti iba o tom. Mne sa páčila, pretože bola úplne odlišná od tých ostatných, ale nezaujala ma až tak, že by som si hneď po dočítaní kúpila ďalšiu. Kniha teda skončila na 4 hviezdičkách.

Zdroj anotácie: Vydavateľstvo Junior
Zdroj obrázkov: weheartit


Zuzana

Komentáre

  1. Chcem sa ti poďakovať ešte za komentár, ktorý si zanechala pri IKEA článku :) Hej, polička je teraz v akcii volá sa EKBY LAIVA :) Len treba k nej kúpiť ešte konzole :D
    No hneď keď som si prečítala prvé dva stĺpce tejto recenzie, napadlo ma : Preboha, ako môže niekto čítať a písať knihu po smrti? Je to vôbec možné? :D Ale zas ako si písala, je výhodou neuvedenie veku a taktiež by ma zaujímalo aké ponaučenie vyplynulo z knihy v rámci zviditelnenia i keď ste duch. To by ma veľmi zaujímalo :) Pokiaľ by si mala čas, mohla by si mi niekedy na blog napísať ako to v tej knihe prebiehalo alebo ako to skončilo fakt ma to zaujalo. Ako sa volá ta kniha? :D No ešte bude zo mňa knihomol :D

    No veď toto. Ja nečítam fantasy. Som realista, a pre mňa knihy len napr. medicínske, beletria aj to pomenej, alebo motivačné alebo psychologické na rozvoj osobnosti. Neznášam napr. tie o budúcnosti a podobné .. :D
    Ale sama už píšeš ako nejaký autor, zatiaľ však blogu dúfam že do budúcna aj nejaké knižky. Máš nejaké také prianie či? :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Niet začo, tvoj blog veľmi rada sledujem a je poctou niečo ti komentovať :D Knižka ma zaujala zväčša kvôli obalu, ale myslím si, že som neoľutovala. Uhádla si, v budúcnosti, keď si prečítam celú trilógiu pripravujem celé prehodnotenie a prevŕtanie sa v detailoch a takých tých čitateľských škárach :D Toto prehodnotenie som si zatiaľ pripravila len na túto trilógiu, v budúcnosti určite aj na iné.

      Tak to ti veľmi ďakujem :) Áno, plánujem študovať žurnalistiku, po gymnáziu :) a byť spisovateľkou je môj celoživotný sen.. teraz len dúfať, že mi to vyjde ;)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Páčila sa vám recenzia či článok? Povedzte, čo máte na srdci.
Ďakujem za každý komentár. :)

Pozri aj