Recenzia: Krátky druhý život Bree Tannerovej

Séria: Dodatok k Zatmeniu (Twilight sága)
Vydavateľstvo: Tatran
Žáner: fantasy, upíri
Počet strán: 168
Rok vydania: 2010

Anotácia
Bree Tannerová si ledva spomína na svoj život predtým, než získala neobyčajne ostré zmysly, nadľudské reflexy a nezadržateľnú fyzickú silu. Na život predtým, než pocítila neúprosný smäd po krvi... predtým, ako sa stala upírkou. Bree vie iba toľko, že nažívanie s ďalšími novorodenými je veľmi neisté a nemá takmer žiadne pravidlá: kry si chrábt, nepútaj na seba pozornosť, a predovšetkým - do svitania buď doma, inak zomrieš. Jedno však netuší: že čas jej nesmrteľného života sa rýchlo míňa. Bree sa nečakane spriatelí s Diegom, s novorodeným upírom rovnako zvedavým, kto je ich záhadná stvoriteľka, ktorú všetci volajú iba ona. Keď si uvedomia, že všetci novorodení sú iba pešiakmi v nepredstaviteľne veľkej hre, musia sa Bree a Diego rozhodnúť, na koho sú strane a komu budú veriť. Ale keď je všetko, čo o upíroch viete, založené na klamstve, ako odhalíte pravdu?

Život novorodencov
Celá knižka je o tom, ako Bree popisuje život novorodenca. Ich stvoriteľka si teda buduje armádu a potrebuje na to zrejme tlupu agresívnych, silných a nových upírov. Ich lov je veľmi komplikovaný, pretože lovia výlučne cez noc, slnko by ich "spálilo." Tu teda prichádza zodpovednosť. Ich veliteľ Riley ich učí loviť čo najnenápadnejšie, ale väčšina novoredencov si robí čo chce a potom to tak aj vyzerá. Celým Seattlom otriasa príliš veľa úmrtí.
Forever Twilight | via Tumblr
Bree prináša čitateľom pocity, ktoré Bella nemala možnosť poznať. Z pohľadu Belly žije Bree iba 5 sekúnd, čitateľ ju ledva zaregistroval, no tu sa stala hlavnou hrdinkou. Mňa kniha dosť fascinovala, hlavne tým, ako má aj taká naoko bezvýznamná postava svoj vlastný príbeh. Na to, aká je knižka krátka, mi dlho trvalo prečítať ju, pretože som hltala každú stránku a vychutnávala si každú vetu.
Bree sa spriatelí s ďalším upírom Diegom, ktorý je úplne iný ako ostatní. Spolu s ním odhalí, že na slnku nezhoria a že Riley ich celý ten čas klamal a chce ich ovládať. Preto chcú zistiť čo s nimi chce Riley spraviť a kto je ich stvoriteľka.

Zatvorila som oči.
Kniha ma veľmi prekvapila, samozrejme v dobrom slova zmysle. Aj keď ma mrzí, ako to celé dopadlo, tamto na konci. Mrzel ma Diego, ale zaujímalo ma ako si počínal Fred - nadaný upír s talentom, ktorý utiekol z armády novorodených. Normálne rozmýšľam, že napíšem Stephenie :-)
Určite ju odporúčam všetkým fanúšikom aj nefanúšikom Twilight série. Myslím si, že je to celkom vydarená kniha, aj keď skôr slúžila na marketingové účely. Tlieskame ti Steph :-)

Knižka ma veľmi bavila a preto skončila na štyroch hviezdičkách, ten koniec ma dosť mrzí a po dočítaní som bola trošku "dezorientovaná".

Zet