Recenzia: Hry o život #1

Autor: Suzanne Collins
Pôvodný názov: Hunger Games
Počet strán: 272
Žáner: dystopický román
Anotácia:
Na troskách bývalej Severnej Ameriky vyrástol Panem, ovládaný bohatým Sídlom, ktoré obklopuje dvanásť podrobených obvodov. Nenávidené Sídlo vládne železnou päsťou. Raz do roka povolá z každého obvodu chlapca a dievča do hier o život, aby pobavili televíznych divákov skutočným bojom na život a na smrť. Medzi nimi sa dobrovoľne ocitne šestnásťročnná Katniss Everdeenová, odhodlaná za každú cenu prežiť. Aj víťazstvo však môže mať trpkú príchuť, oslavné turné po jednotlivých obvodoch sa zmení na krutú skúšku ohňom. Symbolom odporu proti Sídlu sa stáva drozdajka, vtáčik, ktorého nosí Katniss na hrudi v podobe zlatej brošne. Obe znepriatelené strany ju preto vnímajú ako živý symbol rebélie a zamýšľajú využiť ju v mocenskom súboji. Okrem toho sa Katniss až zúfalo nevyzná vo vlastných citoch, najradšej by sa rozdvojila, lebo vie, že obaja jej nápadníci, Peeta a Gale, by si jej lásku zaslúžili..

Dej a námet.
To, čo vytvorila Suzanne Collinsová je neskutočné. Katniss je jednoduché dievča z dvanásteho obvodu (oblasť), kde sa venujú baníctvu. Jej rodinu zastihlo nešťastie a tak tam ostali iba dievčatá. Jej mama sa po otcovej smrti zrútila a bola duchom neprítomná. Tak sa stala Katniss hlavou rodiny a starala sa o jedlo a lov.
Resultados de la Búsqueda de imágenes de Google de http://images5.fanpop.com/image/photos/30900000/Katniss-Everdeen-katniss-everdeen-30924303-500-342.gifKamarátka, ktorá to čítala tiež mi vravela, že kniha je neskutočne plná opisov a úvah a že keby to autorka vynechala, bolo by to minimálne o polovicu tenšie. Nad touto úvahou som sa v duchu len pozasmiala a vedela som, že bez nich by to nebolo ono a povedzme si na rovinu, veľa vecí by sme nikdy nepochopili asi do smrti.
Katniss si všetci predstavujú ako drzé a tvrdohlavé dievča, no iba nám dala možnosť nazrieť do jej hlavy. Ja som sa do nej dokázala maximálne vžiť a jej vlastnosti mi vôbec nevadili, naopak mi pripadala ako citlivé dievča, čo vie, čo chce. Peeta - druhý vyvolený z jej kraja, ktorý zrejme nepredstiera jej lásku mi v niektorých častiach pripadal s prepáčením vymletý, ale bolo to len kvôli Katniss. V inom svetle to bol múdry a spoľahlivý chlapec, ktorého som si celkom obľúbila.

Suzanne Collins.
Suzanne Collinsová je americká spisovateľka, autorka bestsellerových sérií Underworld Chronicles a Hunger games. Svoju spisovateľskú kariéru odštartovala v roku 1991 ako scénaristka televíznych show pre deti. V roku 2011 jej vyšla prvá kniha trilógie Hunger games. Námet na knihu jej napadol vo chvíli, keď prepínala v televízii správy o vojne v Iraku a rôznymi reality show. Do príbehu sa potom pokúsila zakomponovať následky vojny a tiež chudobu a hlad. V súčastnosti žije v Connecticutu so svojim manželom, dvoma deťmi a tromi mačkami.

V aréne.
Keď je už Katniss natoľko skúsená, treba vstúpiť do arény, kde sa začnú pravé hry o život. Najviac ma prekvapila tá absurdnosť, že hry sú len kvôli televíznym divákom, ako sa už píše v recenzii. Pravda je ale taká, že sa týmto spláca určitý dlh.
All Hope is GoneV aréne to bolo vážne kruté. Katniss (autorka) to popisovala veľmi, tak starostlivo, akokeby išlo o život. Bolo to neskutočné a nemohli ste si len tak povedať, že dočítate kapitolu a budete sa venovať zas niečomu inému. Kniha vás proste nepustila. Všetky tie nástrahy, prípravy pascií, jedla, zbieranie byliniek, malá spojenkyňa Rue a krásna príroda. Bolo to maximálne napínavé a celý ten život v aréne bol celkom krutý. Mali ste už ale dosť spoilerov a tak vám odporúčam jedine si knihu prečítať. :)

Pocity, dojmy, hodnotenie
O tejto knihe môžem bez výčitiek povedať, že sa určite podarila. Nechýbalo jej nič - bola plná akcie, ale aj romantiky, samozrejme aj Katnissinho suchého humoru a kniha bola veľmi napínavá. Odporučiť ju môžem každému, kto je milovníkom dystopie, akcie či romantiky. Ako sa hovorí, z každého rožka troška a tu toho bolo viac než dosť. Preto si kniha zaslúži určite 5 hviezdičiek., pretože bola proste dokonalá. Áno, mala svoje chvíle, ale to má každá. S Katniss som sa stotožnila a hneď sa idem pustiť do druhého dielu.

Zet