Recenzia: Pupčeky

Autor: Delaf, Dubucová
Originálny názov: Les Nombrils
Knižná séria: Pupčeky
Počet strán: 48
Žáner: komiks, literatúra pre dievčatá

Anotácia:
Bláznivý komiks pre dievčatá o dievčatách! Jenny, Vicky a Karin sú kamarátky - Jenny a Vicky sú však obletované a obdivované, no "dlhaňa" Karin neobľúbená a obyčajná... Kým prvé dve trávia hodiny čítaním časopisu Gérl a skrášľovaním sa, Karin má nezaujímavý, úplne tuctový život aj výzor... No práve jej sa začne dvoriť dlhovlasý Dan a pozýva ju na rande. Jenny s VIcky sa rozhodnú, že jej to musia prekaziť - kto im bude nosiť nákupné tašky, keď Karin bude tráviť čas s Danom?
Tento farebný komiks vám prináša veselé príhody, trápnosti dospievajúcich, útrapy krásnych aj škaredých slečien. vtipné situácie - dospievanie je jednoducho komplikovaná záležitosť!

Oddychovka pre dievčatá
Tento komiks som si zvolila preto, lebo som chcela konečne niečo iné. Veľmi som sa naň tešila, pretože komiks som čítala naposledy pred piatimi rokmi a zatúžila som to znova okúsiť. Vrátila som sa do mojich detských časov a pripomenula si komiksy, samozrejme teraz s mojim obľúbeným žánrom. Ako sa už píše v recenzii, bola to príjemná oddychovka s obrázkovým príbehom (konečne niečo iné) a veľmi ma to pobavilo.

Chúďa Karin!
Počas čítania mi bolo ľúto jedinej osoby a to Karin. Vicky s Jenny jej celú dobu robili zle, pretože ju jedine využívali, čo vám určite dôjde po prvej stránke. Boli to také potvorky, ktorím išlo iba o seba a chalanov - čiže chúďa Karin využívali iba (ako je už spomenuté v anotácii) na nosenie tašiek. Zaujímavé bolo, že každá strana (dvojstrana) zobrazovala jeden príbeh či situáciu no všetky situácie do seba zapadali ako dieliky, to znamená že autori to mali dopodrobna premyslené. Komiks si prešiel popularitou celého sveta už z Francúzska a určite pobavil všetkých, čo tieto knihy čítali.
Keď Karin pozve Dan na rande a má o ňu záujem, Vicky a Jenny sa hneď chopia situácie a využijú ju. Karin odpracú niekde preč a majú pekne zariadený večer s Danom :) Takže toto by bola taká náhodná situácia.
Stalo sa ALE aj, že Vicky a Jenny sa zachovali ako kamarátky (asi raz, dvakrát?), ale hneď to odhodili a všetku vinu zhodili na Karin. Tá to stále znášala, pretože Vicky a Jenny ju vždy ukecali, že sú dobré kamošky a pripomenuli jej, že ju vytiahli z tohto a tamtoho. Klasika. Karin si to po čase aj uvedomila a hodnú chvíľu sa s ňou nebavila.
Žili šťastne až do smrti.. ?
Áno, viem, s týmto podtitulom som to trošku prehnala, ale na konci sa stane veľmi neočakávaná a zároveň zlatá vec, pretože u Dana sa ukáže, že je pravý džentlmen. Určite by som to nečakala, skôr to, že Vicky a Jenny by kuli plán ako im to prekaziť, no nakoniec to podporili, keďže ich úžasný John John (najväčší fešák školy, ktorý nosí výlučne prilbu a tým láka baby) si ich celkom obľúbi.

Zhrnutie
Komiks je na malú chvíľku, ale zaručene pobaví každého, kto to potrebuje. Niektoré scény sú až prehnané, ale to sa dá odpustiť :) Prekážalo mi trochu to týranie Karin a prehnaný francúzsky humor (čo vlastne neexistuje, ale u mňa si miesto našiel) a tak u mňa komiks skončil na štyroch hviezdičkách . Kresby boli určite do detailov vykreslené, čo sa mi veľmi páčilo a oceňujem to. Komiks odporúčam každému, kto má rád jemný humor a rád sa zabaví. Mňa knižka prekvapila a celkom sa mi páčila. A čo vám? :)

Zet