Recenzia: Skúška ohňom (Hry o život #2)

Autor: Suzanne Collins
Pôvodný názov: Hunger games: Catching fire
Počet strán: 272
Žáner: dystopický román
Anotácia:
Katniss a jej priateľ z Dvanásteho obvodu Peeta Mellark napriek nepriazni osudu prežili Hry o život a zvíťazili. Katniss sa vracia k rodine a k svojmu dávnemu priateľovi Galovi, doma však nič nie je také, ako si predstavovala. Gale si udržuje chladný odstup a Peeta sa k nej obrátil chrbtom. Medzi ľuďmi sa navyše šepká o vzbure proti Sídlu, ktorú mohli podnietiť práve oni dvaja s Peetom. Katniss na svoje zdesenie zisťuje, že nevedomky priliala olej do ohňa nespokojnosti, a teraz má strach, že ju nedokáže potlačiť. Najväčšmi ju trápi, že vôbec nemá istotu, či by to mala urobiť. Čím bližšie je Katnissina a Peetova návšteva obvodov, ktorú majú absolvovať v rámci turné víťazov, tým viac je v stávke. Ak sa im nepodarí presvedčiť obyvateľov Panemu, že sú do seba bláznivo zamilovaní, bude to vážne hrozivé.


Vzbura a hry

Nemôžem prehlásiť, že druhý diel bol slabší, však každá kniha je niečim výnimočná, ale v knihe bolo viacej častí, ktoré sa mi zunovali a bavili ma menej.
tumblrAko prvé Katniss popisovala celú tú vzburu a návštevy krajov, pri ktorých som skoro zaspala, pretože to bolo viac menej o tom istom. Nie, že by ma to nebavilo, ale v aréne bolo akcií viac. Po príchode do Sídla sú prípravy a to ma bavilo tiež. Samé tie večere a prípravný tím nás zase bavil.

Kniha vs. film
V aréne som nadobudla zase ten starý dobrý pocit a užívala si to. Všetky tie prípravy okolo toho, zlé situácie a napätie. Ani mne neušlo ako Peetu všetci neustále ochraňovali a ani Katniss to neignorovala.

❤❤❤Musím sa tiež priznať, že veľa vecí z filmu som hľadala v knihe. Neušlo mi, že tam nedali Johannino naštvanie počas rozhovorov a ako Peeta jednoznačne volil slová. Vo filme to bol citlivý chlapec a taký.. no bojazlivý. Ale však tomu sa hovorí umenie, keď vo filme nenájdete podrobné scény ako v knihe.

Postavy som si obľúbila, hlavne vyvolených a hlavne Skrutku a Drôtika, ako ich nazvala Johanna. Katniss hrala stále neodbytné dievča, ktoré sa mi vôbec nezunovalo.

Môj názor
Nemôžem povedať, že dvojka bola horšia či lepšia ako jednotka, pretože obidve časti som si obľúbila rovnako. Kniha sa mi veľmi páčia, keď odignorujem niektoré časti, bez ktorých by to ale nebolo ono. Suzanne Collinsová je vynikajúca spisovateľka a myslím, že Hry o život je séria, ktorá si veľa prečítaní ešte len vytrpí. Zaslúži si určite 5 hviezdičiek a teším sa na Drozdajku!

Zet

Komentáre

  1. Ani ja neviem vlastne, ktorá časť sa mi viac páčila. V tejto dvojke sa mi však viac páčila tá aréna :) Mňa by niečo také nenapadlo. :) Inak pri filme je ľahké rozhodnúť: Dvojka bola určite lepšia. Vidieť, že to robil iný režisér. Fakt sa im to podarilo. Môj obľúbený film :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, v dvojke bola tá aréna fakt zaujímavá, mne nadobudla pocit takej džungle :) Toto je umenie natočiť. :)

      Odstrániť
  2. Tohle je snad můj nejoblíbenější díl ze série :) A ani film mě nezklamal, i když jsem z toho měla trochu obavy. Souhlasím s tvým hodnocením :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Páčila sa vám recenzia či článok? Povedzte, čo máte na srdci.
Ďakujem za každý komentár. :)

Pozri aj