Recenzia: Vlci z Aljašky

Názov: Vlci z Aljašky
Autor: Katarína Revická
Žáner: román
Počet strán: 224
Vydavateľstvo: Motýľ
Anotácia: 
Volám sa Alex Tomasová a vždy som bola decko, ktoré nikto nechcel. Vlastní rodičia ma odkopli ako psa a v domove si ma prehadzovali ako horúci zemiak z pahreby. Neskôr sa našla rodina, ktorá si ma nechala. Nenávidela som ich za to, lebo mi nerozumeli. Život sa mi zdal mizerný. Iba v škole sa mi darilo. Bola som kráľovná - tá, ktorej sa všetci báli odporovať. Všetko zmenil neplánovaný rodinný výlet na Aljašku, kde som spoznala záhadné dvojčatá - anjela menom Kris a jeho brata Sama. Nikdy som ich nemala stretnúť. Boli mojou skazou. No práve tam - na konci sveta - som zistila, kto v skutočnosti som a čo všetko dokážem. Prezradila mi to šamanka z miestného kmeňa. A tak som sa ocitla vo vojne, ktorá už trvala tisícky rokov. Medzitým som prežila veľkú lásku, vášeň, ale aj hnev a sklamanie. Teraz ma čaká obrovská výzva. Prekliatie aljašských vlkov sa vzťahuje aj na mňa, a preto musím odvážne čeliť svojmu osudu.

Úžasná kniha obálka
Čím by som začala. S touto knihou som sa tiahla celý jeden mesiac no a doteraz neviem uveriť, na čo som sa to dala. Jediné potešenie snáď bolo, že kniha bola v zľave a až toľko som peniaze nemusela ľutovať. Jediné pluská tejto knihy bola neprečačkaná a pekná obálka a anotácia, ktorá sľubovala dobrý čitateľský zážitok.
Untitled
Ale priznajme si, ani prinajhoršom tak vôbec nebolo. Postavy boli nereálne a hlavná postava na mňa až príliš dokonalá. Už pri prvej stránke som sa s ňou vôbec nestotožňovala a pripadala mi veľmi arogantná a namyslená. Niečo, čo mi na knihe vôbec nesedelo, alebo som to skôr znenávidela bolo málo, alebo skôr žiadne opisy. Prostredie som si vôbec nevedela predstaviť a v hlave mi ostali jedine siluety postáv. Nezmyselná postava nebola len Alex, ale aj jej rodičia. Dovolili jej hocičo a bez žmurknutia oka jej dovolili vrátiť sa na Aljašku. No predstavte mi nejakých rodičov, čo by pustili 17 ročnú babu na Aljašku len tak. Buď ju nemali vôbec radi, alebo to autorka totálne dokašľala.
wolf
Rýchly dej za pomalým
Na začiatku nájdete malé zrekapitulovanie všetkých udalostí no na ďalšej strane je už daný deň a chvíľa. Všetko to bolo také zvláštne. Najprv autorka popisovala mesiac dvomi riadkami a neskôr sa zdržovala minútou na jednu stranu. Vtedy som si povedala, no vážne? Prišlo mi to, že autorka je žiačka na základnej škole, pretože štýl písania by sa dal takto porovnať. "Zaujímavé" tiež bolo, že Alex sa zamilovala do každého chalana, ktorého stretla a každý jej zomrel. To vážne?
Celkové prehodnotenie
Z knihy som mala zmiešané pocity a ako som už spomenula, som rada, že bola v zľave. Určite by som si ju inak nekúpila a už viem, že obálka u mňa už jednoznačne víťaziť nebude. Áno, chápem, že je to jej debut, ale nech už je aspoň dobre napísaný. Koncom to ale ako sa hovorí "zabila". Na túto knihu mám iba dve úvahy - buď to mala autorka premyslené do detailov, až to skazila, alebo na to vôbec nevzhliadala a pravdepodobne si to hradila sama, keďže sa čudujem, ako túto knihu mohli vydať. Možno som príliš krutá, ale toto je môj názov a preto kniha skončila na bohužiaľ jednej hviezdičke. Je mi to ľúto, že som premrhala jeden mesiac jednou nepodarenou knihou.

Zet

Komentáre

  1. Po tých všetkých negatívnych reakciách by som sa to aj bála čítať :D A okrem toho mne sa nepáči ANI obálka, pripadá mi to, ako keby hlava nepatrila k zvyšku tela. A je to nejako divne vyretušované.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Bohužiaľ ja som si reakcie prečítala až po kúpení .. Áno, to je pravda, tie chĺpky dole či čo to je mi tiež nedávajú zmysel :D

      Odstrániť
    2. Ja fakt nechápem, ako môžu takéto niečo vydať a potom to ešte aj za draho predávať. Okrádanie ľudí :D :D Síce som to nečítala, ale ja recenziám verím a vyzerá to fakt hrozivo :D

      Odstrániť
    3. Presne :d jediná moja záchrana bola to, že to bolo také lacné :D

      Odstrániť
  2. Tú knihu mám prečítanú, mám na ňu rovnaký názor ako ty, dokonca ešte aj horší, ale doteraz som si tie chĺpky nevšimla. Až ju idem vyhrabať a pozrieť sa na ne. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No pekne :D snažila som sa jej dať plus aspoň za tú obálku, zdala som sa sebe krutá :D

      Odstrániť
  3. Na túto knihu som inú recenziu, ako negatívnu, nečítala. Asi sa k nej ani nepriblížim. Kamarátka tiež tvrdí, že je to hrôza a ja jej verím :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Zdravím, omlouvám se, že obtěžuji, ale chtěla bych poprosit o kliknutí na tento odkaz : http://sutazime.eu/kmHIv
    Zabere to jenom pár sekund a mě to pomůže. :) Jestli potřebuješ někde hlas nebo se rozhodneš do soutěže také zapojit, stačí mi napsat na blog a já ti to oplatím. ;)
    Předem ti mockrát děkuji a omlouvám se za vyrušení.
    A pokud jsem tě už jednou o toto žádala, tak se nezlob, ale snažím se sehnat co nejvíce kliknutí a všechny blogy, které jsem už oběhla si prostě zapamatovat nejde. :)
    Darkness ღ

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Toto som si všimla už dávnejšie, ale tá obálka ma rozhodne nezaujala. Tá modelka vyzerá ako 1 moja bývalá spolužiačka, ktorú moc nemusím 8D a strašne nemám rada tváre na obálkach. No a inak ma tiež ničím vlastne nezaujala a väčšinou som videla len negatívne recenzie na knihu, takže sa do nej určite nepustím.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Pustila som sa do tej knihy a musela som sa veľmi premáhať aby som ju dočítala .. úplne súhlasím s tvojim názorom .. čakala som že to bude niečo uau ale bolo to sklamanie a veľké! Samozrejme každému sa páči niečo iné ale táto kniha sa noazaj páči len málokomu !! :)

    worldofbooks-nicki.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Páčila sa vám recenzia či článok? Povedzte, čo máte na srdci.
Ďakujem za každý komentár. :)

Pozri aj