Recenzia: Pekelné stroje - Mechanický anjel

Autorka: Cassandra Clare
Názov knižky: Mechanický anjel #1
Séria: Pekelné stroje
Počet strán: 394
Anotácia:
Šestnásťročná Tessa Grayová sa vydáva na dlhú zaoceánsku plavbu, aby vo viktoriánskom Anglicku našla brata. V Londýne plnom upírov, bosorákov a iných nadprirodzených bytostí, ju čaká doslova hrôza. Útočisko nájde u Tieňolovcov, ktorí jej prisľúbia pomoc, ak im na oplátku poskytne svoje tajomné schopnosti. Tessu očaria najmä dvaja najlepší priatelia: Jem, za ktorého peknou tvárou sa skrýva temné tajomstvo, a modrooký Will, ktorý od seba všetkých odháňa štipľavými komentármi a nevyspytateľnými náladami. Tessa pochopí, že si bude musieť vybrať, či zachráni brata, alebo pomôže novým priateľom zachrániť svet a že láska je to najnebezpečnejšie kúzlo zo všetkých.

        

Bolo to také veľké "bum," keď Cassandra Clare vydala ďalšiu úžasnú sériu o Tieňolovcoch. A samozrejme, nemohla neobísť ani mňa. Obálka na mňa zahrala na plnej čiare a osobne sa mi ten mechanický anjel veľmi páči. Ak si ju porovnám s anglickou, musím slovákom potlieskať a konkrétne človeku Dávid Soboň - úžasná práca.

Tessa *_* | via TumblrPríbeh sa odohráva v Londýne v devätnástom storočí. Viete si to predstaviť? Ani ja nie. A na to slúžili opisy tohto úžasného historického miesta. V knihe bol Londýn strašne tmavý a šedý, neskutočne mi tak pripadal, ale zrejme to bolo len kvôli tej depresívnej obálke. Inak som si to celkovo užívala a porovnávala s výletom, čo som bola v Londýne.

Celou knihou nás vedie Tessa, alebo inak Theresa Grayová. Najprv som si myslela, že to bude jedna z tých slušných dám, ktoré dbajú na etiketu a podobne. No neskôr som zistila, že to dievča má niečo, čo sa volá odvaha (a nielen to.) Celou knihou sa viaže jej neuveriteľná schopnosť a to premieňať sa na ľudí, pokiaľ má v ruke predmet patriaci danej osobe. Zaujímavé je, že nepatrí medzi tých bosorákov, vlkodlakov či upírov z Dolnosveta, ale je niečo iné. 
Veľmi sa mi páčilo, ako sa autorka hrala so všetkým tým oblečením, nábytkom, ľuďmi a budovami. Opisy neboli zdĺhavé a nudné, bolo ich tam tak akurát a dobre sa čítali.

Mladá Tessa sa má po smrti jej tety stretnúť s bratom v Londýne, no stane sa niečo, čo vôbec nečakala. Brata vôbec nestretne a pri tom ju preberú do opatery dve sestry, Temné sestry a sú naozaj hrôzostrašné. Temné sestry ju nútia, aby v sebe objavila jej skrytú vlastnosť, ktorú má len ona. 

FacebookV knihe mi trochu chýbali romantické scény, no vôbec som ich nečakala. Bolo ich tam tak maximálne.. asi dve? No to mi vôbec nevadí. Cassandra ich nahradila akciou a napätím, takže som to jednoducho prehliadla. Mesto kostí som bohužiaľ nečítala, no v najbližšej dobe sa určite chystám, pretože toto dielo je .. také tajomné a úžasné.
Takéto názvy kníh milujem. Sú také tajomné, v knihe sa spomenú možno raz-dvakrát, no zanechá to vo mne spomienku a vždy, keď sa povie Mechanický anjel či Pekelné stroje, v hlave sa mi prekrúti celý príbeh. Neprezradia nič, no prezradia všetko.

Knihou nás sprevádzajú aj iné postavy. Napríklad Will a Jem. Will bol tvrdohlavý, arogantný "hlupák", ktorý mi moc nesadol, ale jeho ironické pripomienky mi vždy povzdvihli náladu. Jem bol Willov pravý opak. Skôr taký milý, vzdelaný mladík, ale s neobyčajnou minulosťou. Títo dvaja chlapci boli Tieňolovci a.. Tessu svojim spôsobom zaujali. Ďalej tam bola Jessamine, mladá Tieňolovkyňa, ktorá chcela zmeniť život - mať manžela, na ktorého vždy večer môže čakať, pár detí a skromný dom, o ktorý sa mohla starať. Tieňolovkyňa proste nechcela byť. Ďalej boli manželia Charlotte a Henry, vedúci v Inštitúte (slúžil niečo ako bydlisko či chrám Tieňolovcov).

Judith Rumeltová je americká spisovateľka. Knihy vydáva pod pseudonymom Cassandra Clarová. Preslávila sebe fantasy serii Nástroje Smrti a Pekelné stroje. V súčasnej dobe žije v Amherst, Massachusetts, o sebe svojím manželom a tromi mačkami.
Najskôr začala písať fanfiction pod pseudonymom Cassandra Clairová na Harryho Pottera Pana prsteňov. Draco Trilogy a The Very Secret Diaries. 
Neskôr začala písať trilógiu Nástroje Smrti Už pod upraveným pseudonym Cassandra Clarová. Vo svojom vytvorenom svete zostala a prišla z trilógiou Infernal Devices. Hodlá ešte vydať trilógiu Dark Artificies.

Kniha je veľmi pútavá s nádychom tajomna. Všetko sa to točí okolo Tieňolovcov, železných mechanických pajácov a Tessinej vlastnosti. Doporučujem tým, ktorí chcú mať dokonalý knižný zážitok a všetko si poriadne užiť. Nie tým, ktorí nemajú radi fantasy a chýbajú im "romantické scény." Preto kniha skončila na 5 hviezdičkách a neskutočne sa teším na čítanie ďalšieho dielu a to Mechanického princa.


Zet

Komentáre

  1. Tuto sérii si chci moc přečíst, ale napřed se musím dostat k Městu z kostí. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. K tomu sa pravdepodobne dostanem čoskoro aj ja. :)

      Odstrániť
  2. Juj som veľmi natešená že sa ti kniha páčila a neviem sa dočkať čo povieš na ďalšie časti :) Som zvedavá čo povieš ďalej na dej a na postavy a na všetko čo sa stane :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Strašne chcem túto sériu, ale zatiaľ som sa nedostala ani k Nástrojom smrteľníkov, takžee.. :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Super článek, já právě čtu Město z Popela a na Infernal Devices se chystám jakmile dočtu Mortal Instruments. Těším se na další články k těmto sériím. :))

    OdpovedaťOdstrániť
  5. "Mechanická" séria ma už dlhšiu dobu láka. Vyzerá to vážne super :))
    Pekná recenzia ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Infernal devices je jedna z mojich najobľúbenejších sérií! :-) Mám ju dokonca radšej ako TMI! Pokiaľ si niekto prečíta obe, zistí, že Cassie má všetko premyslené do najmenších detailov a príbehy sa zvláštne prelínajú. Niektoré postavy sa objavujú v oboch sériách. Skvelé!
    Síce som po dočítaní poslednej časti mala asi dva mesiace totálnu depku a nemohla som čítať nič iné...TID má u mňa špeciálne miesto v srdci. :D
    Inak Cassandra ma rozrevala zatiaľ najviac zo všetkých autorov a popravde sa veľmi obávam poslednej časti TMI - City of Heavenly Fire! Asi vyskočím z okna keď to dočítam! :D Už sa vidím...

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Páčila sa vám recenzia či článok? Povedzte, čo máte na srdci.
Ďakujem za každý komentár. :)

Pozri aj