6 tipov ako si zorganizovať knižnicu

Keďže mal minulý článok s názvom Ako mať kvalitný blog; rady nad zlato celkom dobrý úspech, rozhodla som sa napísať ďalší tip a to rovno 6 tipov ako si zorganizovať knižnicu. Niekto si na tom potrpí, niekto to má rád len také rozhádzané a siahne tam len vtedy, keď si len chce niečo prečítať (nie poprehazdovať, zoradiť, požičať).
📕📚

Podľa žánru

Ja sa držím ukladania podľa žánru. Myslím, že je to tak prehľadnejšie a ak mám chuť na fantasy, otočím sa k danej poličke a nemusím sa pozerať sem a tam, aby som videla, že fantasy mám v strede, dole aj hore a musela by som vyberať z troch poličiek naraz, a pritom sa pozerať sem a tam. 

Podľa sérií

Tento spôsob organizovania knižnice sa náchádza aj v tej mojej a podľa mňa je to to najjednoduchšie, čo môže byť. Sériu máme pokope a.. je to výhoda sama o sebe.

Podľa spisovateľa

BookshelfKaždý má svojho obľúbeného spisovateľa, alebo chce mať len každého autora samostatne. Takto sa dokážete ľahko zorientovať v autorových dielach, naviac si ich môžete ešte podeliť na žánre či série. Nie každý autor sa hodí na určitú chvíľu.

Podľa farieb

Ak ste skôr interiérový typ a chce sa postarať o to, aby vaša izba vyzerala skvelo, nebude tomu nijak škodiť farebná knižnica s každou poličkou inak. Vyzerá to pekne a to množstvo farieb pôsobí upokojujúco. Už som mala takú skúsenosť, keď si pár ľudí takto ukladalo knihy, no ja to moc nepodporujem, mám to rada pekne "haky-baky" a môj jediný dôvod: "načo?" Je to síce pekné, no hodí sa to skôr tým "menším" knihomoľom.

Podľa obľúbenosti

Ak ste takí malí ako ja a knižnica je dvakrát vyššia, ukladanie podľa obľúbenosti by vám teda nemalo robiť problém. Hore by ste šupli najneobľúbenejšie knihy a od hora po dol by sa na obľúbenosti pridávalo. A problém vyriešený! :-)

Ako chcete ;-)

Ako sa hovorí, každý najlepšie pozná seba, takže sa v tom vašom systéme budete orientovať len vy sami, no budete


Slovo na záver.

Snáď som vám aspoň trošku poradila a hádam si vyberiete podľa svojho gusta a vaša knihovnička bude vyzerať podľa vašich predstáv. 

Komentáre

  1. Já kombinuju řazení podle žánrů, sérií a autorů. Jednu poličku mám vyhrazenou pro Jane Austenovou, další pro sestry Brontëovy a jednu pro Shakespeara. A strašně nesnáším, když mi někdo začne tenhle systém jakýmkoliv způsobem narušovat.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Chtěla bych si někdy seřadit knihovničku podle barev, ale zatím nemám tolik knížek, aby to vypadalo tak nádherně jako na fotce. =)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To je pravda, možno aj ja budem mať niekedy takú dizajnérsku chvíľku :D možno niekedy ..

      Odstrániť
  3. Podľa sérií si delím knižky, no inak ich mám rôzne uložené :) Nemám v tom nejaký systém

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Já kombinuju třídění podle žánru a podle autora/série. =D Oblíbenci mají samostatnou poličku, nebo aspoň její část, pak mám poličku na fantasy a sci-fi, poličku na klasiku... A pak teda jednu na to, co nějak nezapadá do ostatního třídění... =D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. mam autora , a nasledne jeho serie , pote policku s pravdivými příběhy ,drogy , prostituce , anorexie , pote romany , eroticke romany a pak uz jen mišmaš co se neda zařadit , ale co nejvice nesnasim kdyz to nekdo prehazi a ja nemam prvni dil vedle druheho !! to me rozzuří :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nie si jediná :D ja k mojej knižnici púšťam maximálne sesternicu, ktorá to neznáša rovnako :D

      Odstrániť
  6. Práve teraz som si trochu premiestňovala knihovničku :D ... Ja si to ukladám podľa výšky a farebne... ale nie farebne, že podľa farieb, ale striedavo. Jedna séria farebná, druhá čierna, jedna farebná, druhá čierna.
    A ukladať knihy podľa farieb?? červená červená, zelená zelená...? Wat? To by bolo nahlavu, keď mám doma samé sériovky :D
    Nikdy som nerozmýšľala, že sa dajú k nihy uložiť aj inak, ako to robím ja :D Lebo tak ako to robím ja je najlepšie! :D :D
    Famózny článok! :3 :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som rada, že sa Ti článok páčil. Bolo to totižto k tomu, lebo mi akurát prišli nové knižnice (poličky) a stretla som sa s takýmto problémom.. a zišlo mi na um, že zrejme nie som jediná. :-)

      Odstrániť
  7. Ja som donedávna ukladala podľa žánrov a poradia v sérii, lenže teraz už sa mi zase zväčšilo množstvo kníh, takže na spodku má kompletne dokončené a rozsiahlejšie série ako HO, Twilight, 50SOG a potom "dokončené" úplné série idú smerom nahor. Mám takú dvoj-knižnicu, takže sa mi tam pekne všetko zmestí. No a najvyššie mám ešte neprečítané knižky 8)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj ja to mám celkom podobne, v jednej poličke mám všetky diely z HP a doplnky :-)

      Odstrániť
  8. Ja to riešim s knihami opačne - najobľúbenejšie stand alone, bez pokračovania sú na úplne prvej poličke, nasledujú menej obľúbené + série ktoré sa snažím kompletizovať, potom je polička kde mam box HP kníh + ďalšie k HP + na tej iste poličke je ešte LOTR + Hobbit. O poličku nižšie mám box s True Blood knihami a kôpkou kníh, ktoré sa chystám prečítať.
    A nad stolom mám ešte dve poličky, kde mám knihy v slovenčine (tie hore vymenované sú všetky anglické), hlavne tie ktoré som čítatala keď som mala tak o 10 rokov menej ako Denníky princeznej ale ku ktorým sa ešte celkom rada vraciam :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, Denníky princeznej neomrzia nikdy (hádam) :-)

      Odstrániť
  9. Taky se držím žánru a pak velikosti, ale chystám se to seřadit podle žánru, autora a série :)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Já mám knihy v knihovničce seřazené podle nakladatelství. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Ako vidím, sto ľudí, sto chutí a každý to má rád podľa seba, tak to má byť. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Já si řadím knihy zkrátka podle toho, jak přichází. Nechce se mi přehazovat knihovnu pokaždé, když mám novou knihu. Nedávno jsem ale po několika letech třídila knihovnu, protože jsem tam měla spoustu knih, které jsou mé sestry (a ona zase měla spousty těch mých), takže když jsem je zase dávala zpátky, napadlo mě vyzkoušet si, jak by to vypadalo seřazené podle barev. No a nakonec jsem to tak nechala. :) Nové knihy ale zase řadím zase už na další poličku, čistě podle toho, jak zrovna dorazí. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Tak tak :) Ja ich mám zoradené momentálne podľa miesta :/ Málo poličiek, veľa kníh a ešte niektoré majú vykrivené väzby tak ich musím mať ležato...No katastrofa...ale nejako mi to neprekáža a páči sa mi, že nejaký konkrétny poriadok v nich nemám :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Páčila sa vám recenzia či článok? Povedzte, čo máte na srdci.
Ďakujem za každý komentár. :)

Pozri aj