Detektívka kombinovaná futbalom, zmiznutiami a citmi /Záhadné zmiznutia - P. Margolin, A. M. Rome/

Čoraz viac sa dostávam k detektívkam a mám taký pocit, že to nie je naposledy. Všetky detektívky, čo som doteraz čítala majú niečo do seba. Zaujali ma. Asi nachádzam svoj žáner. A ani táto milá detektívka nijak nezmenila môj názor.


Hlavná hrdinka knihy Záhadné zmiznutia od Phillipa Margolina a Ami Margolin Rome menom Madison Kincaidová je školáčka, ktorá miluje futbal a rada trávi čas so svojou najlepšou kamoškou Ann. Madison zomrela maminka, keď bola ešte menšia, no otca samozrejme má a to právnika. V tomto prípade sa šikovnosť a záujmy rodičov dedia a Madison sa čoraz viac zaujímala o právnictvo. 

Keď Thelma Bauerová, stará pani na dôchodku, ktorá už šiesty krát zavolá na linku 112 a oznámi vraždu susediaceho domu, kde ževraj pán Shelby zavraždil manželku, v tomto prípade ju jej oči neklamali a nejde len o omyl. Madisonin otec sa chopí príležitosti a zastupuje "takzvaného" vraha, pána Shelbyho. Madison to prekvapivo zaujme a rozhodne sa zapojiť sa do tohoto prípadu. Samozrejme tajne, pretože jej otec by jej to nikdy nedovolil.

Madison ako postava si ma celkom získala. Nebola príliš namyslená (aj keď pri niektorých futbalových zápasoch si naozaj verila), bola celkom uveriteľná, neliezla mi na nervy (čo sa u mňa celkom dosť stáva) a vedela som sa do nej maximálne vžiť - na všetko reagovala tak, ako by som to urobila ja.

Správny detektív nikdy nepracuje sám (alebo hej?) a aj Madison si našla parťáka. Bol ním nádejný futbalista a idol dievčat Jake Stephenson, ktorý si spoločnosť Madison užil. Jake bol hanblivý, čo sa na jeho vek patrí, no ale aj inteligentný, milý a vtipný, chlapec, po ktorom by túžilo nejedno dievča. Či pekný to neviem posúdiť. A načo tým narážam? V knihe mi chýbali opisy. Skoro nikde sa neuviedlo, aké má Jake vlasy, či má okuliare. Takisto Madisonine kamarátky som si predstavovala len vďaka úryvkom dialógu. Tieto veci sa dali ale ľahko prehliadnuť, pretože hlavnou zápletkou bol predsa prípad, ktorý ma strhol tak, že som nevnímala okolitý svet. 

Autori knihy Záhadné zmiznutia vytvorili neskutočne prepracované charaktery. Pán Shelby, ktorý konal urýchlene a chcel mať všetko za sebou, rázny a pracovitý otec Hamilton Kincaid či Thelma, milá, starostlivá a pozornosti milujúca starenka. Aj keď tam pár opisov hodiť mohli, postavy sa bez nich zaobišli a každá sa mi starostlivo uchovala v hlave. 


Keďže chcela Madison otcovi dokázať, že už nie je malé dieťa, ktoré by otcov prípad nadobro skazil, s Jakom sa prišli pozrieť priamo na súdne pojednávanie, predovšetkým, aby sa Madison pohla v riešení prípadu Shelby, ale aj preto, aby Jake zistil, ako to vyzerá na súde, keď to už tak chcel vidieť. Počas tohoto pojednávania všímavá Madison uvidela niečo, čo jej prípad zachráni.

Čo by som jedine knihe vytkla sú názvy, ktoré prezrádzajú až veľa. Teda aspoň niektoré. Najprv by som asi spomenula názov knihy. No a ďalej by to boli mená kapitol, ktoré by som uviedla tajomnejšie, ako sú. Prezrádzajú veľa a čítať kapitolu sa vám chce menej, pretože hlavné už viete. ALE. Každá kapitola je ale výnimočná tým, že autori vedeli ako ju ukončiť - tak, aby vás navnadili začať ďalšiu. A ešte ďalšiu. A ešte tú po nej.

Záhadné zmiznutia je dokonalá detektívka pre začínajúcich čitateľov tohoto žánru - napríklad ako som ja. Nie je tam až toľko súvislostí, aby ste si všímali každé slovo, je určená mladším čitateľom. Túto knihu autori skvelo skombinovali s obľúbeným športom Madison a to futbalom, dokonalou zápletkou, ktorá patrí ku každej detektívke a nakoniec do toho zakomponovali aj prvú lásku a city, v ktorých sa nevie zorientovať ani sama Madison či dokonca aj šikanu, ktorou si pravdepodobne prejde každý príslušník najnižšieho ročníka. Veľmi sa mi páčilo, ako autori vedeli napísať tento námet pre deti a mládež, čo nie je také ľahké a dokázali nás zároveň nechať premýšľať, čo bude ďalej. Pri tejto chudučkej knižke som sa príjemne odreagovala a nahliadla do sveta kriminality a hádok. Pretože aj to súvisí s našim životom. 

Moje hodnotenie:


Za poskytnutie tejto milej knižky ďakujem vydavateľstvu Fragment.


Knihu si môžete kúpiť na tejto adrese.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Za poskytnutie obrázkov hodnotení ďakujem VeEee.
Prvý obrázok obálky je mojou vlastnou tvorbou.
Zdroj druhého obrázku sa objaví po kliknutí.

Komentáre

Zverejnenie komentára

Páčila sa vám recenzia či článok? Povedzte, čo máte na srdci.
Ďakujem za každý komentár. :)

Pozri aj