Dievčenský jazdecký tábor? O koňoch len minimum. /Dievčenský jazdecký tábor - Anton DiSclafani/

Skoro každý mesiac si objednávam knihy z jedného katalógu a v jeden všedný deň, keď som si listovala stránkami, narazila som na zaujímavú knihu s ešte zaujímavejšou obálkou, no s všedným názvom. Dievčenský jazdecký tábor. Konská téma, prečo nie? Povedala som si, no vôbec to nebolo tak.


V  knihe sa zoznámime s mladou pätnásťročnou Theou Atwellovou, ktorá žije na Floride s rodičmi a bratom dvojčaťom. Thea hovorí presne o jej dievčenských pocitoch a vzťahoch. Dievča bolo zo začiatku nezaujímavá postava, nedokázala som sa do nej vžiť. Začínal sa príbeh, ako sa Thea dostala do jazdeckého táboru v Yonahlossee. Potom nasledovalo krátke zoznámenie a Thea opisovala všetko, čo v tábore videla. Postavy, zvieratá či budovy. Nasledovala však ďalšia kapitola, kde bola Thea doma. Vtedy som z toho bola trochu zmätená, no neskôr som zistila, že to všetko sú dejové línie, ktoré sa navzájom prepletajú a treba si ich v hlave vlastnoručne pospájať.

Autorka mala sklony všetko maximálne zatajovať. A to mi chvíľu aj vadilo. Asi do polovice autorka tajila dôvod Theinho príchodu do tábora, to bol asi hlavný dôvod, prečo ma tak kniha začala nudiť. No ak mám byť úprimná, tento pocit ma neskôr opustil a dychtivo som čítala, čo bude ďalej.

Myslím si, že táto kniha je priamym stelesnením románu. Hlavná hrdinka je dievča, najlepšie pätnásťročné, je tam trochu dosť lásky, napätia a kamarátok. A samozrejme chlapec (alebo muž? okej, už nebudem spoilerovať). Som rada, že kvalitné romány ešte nevymreli (alebo kvalitní spisovatelia románov).

Názov Dievčenský jazdecký tábor by mal vystihovať knihu o letnom tábore, do ktorého ide hrdinka kvôli jej obľúbeným zvieratkám koňom a spozná tam kamarátky na celý život. Trochu presladené, ale musí byť.
Anton Disclafová z toho spravila ale niečo iné. Dala najavo, že názov knihy môže byť ďaleko odlišný od knihy, no dokáže pri spomenutí prerozprávať celú knihu (teda ak takých Dievčenských jazdeckých táborov nie je viac). Autorka vedela schovať príbeh bez koní do príbehu s koňmi. Kniha Dievčenský jazdecký tábor sa dá poňať ako kniha s konským námetom, no však aj s námetom čisto románu. 

Musím však aj s ľútosťou priznať, že niektoré časti boli trochu zdĺhavé a nudné, ktoré som s prepáčením s radosťou preskakovala. Boli trochu nepodstatné. Ak by sme sa však pozreli na príbeh ako taký, bol by nesmierne prepracovaný a veľmi sa mi tiež páčili postavy predstavené do detailov, ktoré mali svoj vlastný príbeh a bavilo ma čítať ho. 

Príbeh bol neskutočne premyslený a všetko okolo toho tiež. Myslím, že toto dielo sa mi celkom otlačilo na dušu a Thein ťažký príbeh som si vzala skutočne k srdcu.
Kniha sa mi ako taká veľmi páčila, myslím si, že to naozaj stálo za kúpu a určite nebola prečítaná prvý a posledný raz. Jednoznačne odporúčam ľuďom, ktorí chcú spoznať ťažké životy jedinečných ľudí alebo si len prečítať kvalitný román.


Moje hodnotenie:  

Za poskytnutie obrázkov hodnotení ďakujem VeEee.
Fotografie sú mojou vlastnou tvorbou.

Komentáre

Zverejnenie komentára

Páčila sa vám recenzia či článok? Povedzte, čo máte na srdci.
Ďakujem za každý komentár. :)

Pozri aj