O jedenásťročnom dievčati, ktoré vyriešilo vraždu /To najsladšie nakoniec - Alan Bradley/

Knihu To najsladšie nakoniec od Alana Bradleyho som si raz požičala z knižnice, no ani som nezačala. Po prvých 10 stranách som to zavrela a pekne krásne vrátila. O pár rokov neskôr sa mi znova dostala pod kožu a pri dostatočnej zľave v kníhkupectve som jej dala šancu. Pravdupovediac ma zaujala obálka a hlavne malá Flávia, alebo ako som ju ja nazvala a okolie to potvrdilo: Malá Wednesday z Adamsovcov.

Jedenásťročná Flávia de Luce stratila mamu už v útlom detstve. Žije na anglickom vidieku s dvoma staršími sestrami a s otcom. Flávia je však zaujímavá osôbka – vyžíva sa v chemických pokusoch a vyzná sa aj v jedoch. Jedného dňa na záhone uhoriek v záhrade objaví mŕtvolu neznámeho muža, čo považuje za najlepší zážitok (vážne?) a keď jej otca zatknú, pustí sa do pátrania. Využije svoje vedomosti a kombinačné schopnosti a s nasadením života rieši prípad záhadnej vraždy.



 Príbeh sa odohráva v prostredí Londýna v polovici 20. storočia a nachádzajú sa v ňom siahodlhé opisy, ktoré si neprečíta každý. Štruktúru a materiál budovy knižnice nemusí každý poznať a to je veľa vecí, ktoré by sa dali s ľahkosťou vynechať.
Alan Bradley si dal určito záležať na postavách a každej vytvoril mnoho tajomstiev a mal samostatný charakter. To sa mi veľmi páčilo. Každá postava bola typická na niečo iné, Fláviine sestry boli iné, ale rovnaké.

Cestičky v tejto knihe boli tak prepletené, že si doteraz myslím, že som ich nepochopila. Flávia bola neskutočne premyslená postava a mala určité vlastnosti, ktoré mne nesadli. Bola tajomná, zlomyseľná a pre mňa trochu divná. Alebo zvláštna? A mala jedenásť. Už len ten vek je divný, v jedenástich vie všetky značky periodickej tabuľky, zažije smrť muža a pokladá to za najzaujímavejší zážitok. V pätnástich, šestnástich v iných prípadoch možno áno, ale v jedenástich? Ja byť na jej mieste, mám traumu na celý život a zožiera ma svedomie. Flávia sa toho chopila a sama riešila celú vraždu. Ja by som na to nemala žalúdok. Absolútne.

Myslím, že kniha To najsladšie nakoniec nesadne každému, kto si ju kúpi, alebo jej dá jednoducho šancu. Nie je pre každého. A ja patrím medzi nich, bohužiaľ. Najprv som nevedela, prečo je táto kniha v záložkach detektívka, no celé sa to točilo okolo vraždy a prípadu, takže to detektívka musela byť. Ako som už písala, postavy boli mimoriadne premyslené, ale pre mňa až príliš. Takže ju moc nedoporučujem. Aj keď to bola moja prvá detektívka, ktorú som čítala, myslím, že existujú aj lepšie. Alan Bradley má úžasné rozprávačské schopnosti a myšlienky na neobyčajný príbeh. No bolo to na mňa naozaj priveľa. Každopádne ak jej dáte naozaj šancu, držím vám palce. Táto kniha určite nie je pre každého, ale ak sa niekto taký iný nájde, tak bude ňou určite nadšený.


Moje hodnotenie:

Za poskytnutie obrázkov hodnotení ďakujem VeEee.
Fotografie sú mojou vlastnou tvorbou.

Komentáre

  1. Tak to si ešte nečítala Enderovu hru. Hlavný hrdina tam má šesť rokov a je múdrejší ako všetci Slováci dokopy (ehm, to zase asi až taký úspech nie je), ale sčasti kvôli jeho veku mám problém sa s knihou vžiť. Prišlo mi to až príliš nereálne, aby taký krpec vedel nakopávať zadky a hentak logicky uvažovať. Vo filme to bolo trochu uveriteľnejšie, lebo Asa Butterfield aspoň nevyzerá na šesť :D

    Recenzia bola inak super, ale pochybujem, že by ma to bavilo. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Väčšina ľudí má problém sa vžiť s niečim, čo denne nestretávajú a je to veľmi nepravdepodobné, takže ti to verím. :D Flávia bola tiež niečo takéto.

      Odstrániť
    2. Tak s tým nesúhlasím. Fantasy je úplne v pohode... aj NA knihy a s tým sa každý deň nestretávame. Skôr mám práveže problém vžiť sa do kníh, kde je slovenská realita. Alebo možno len nechcem a preto ma nebavia.
      Ale ten ich vek mi pripadá skôr divný a nedáva mi to zmysel, preto som sa do toho nevedela vžiť.
      No napríklad pri Artemisovi Fowlovi mi to vôbec nevadilo. Tiež mal dvanásť a bol veľmi inteligentný (ale dvanásť a šesť je stále rozdiel). :D

      Odstrániť
    3. Presne tak som to myslela :D fantasy je úplne v pohode, ale také v reálnych detektívkach mi ten malý vek a vysoká inteligencia moc nesedí.. :D chápeš.

      Odstrániť
  2. Vyzerá to celkom dobre, ale neviem či by som si ju prečítala. Mám rada detektívny, ale nie s deťmi. Ony mi na to nesedia. A máš pravdu, fakt vyzerá ako Wednesday :D
    Inak, nejako som zabudla. Už mi došla záložka :) Je veľmi pekná a veľmi dobre slúži :) Ďakujem :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To som rada, že sa Ti páči. :-) mala som trochu menšie obavy, že sa Ti páčiť nebude.. každopádne teším sa aj ja.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Páčila sa vám recenzia či článok? Povedzte, čo máte na srdci.
Ďakujem za každý komentár. :)

Pozri aj