Prvé lásky aneb bola raz jedna Ela, čo frajera chcela. /Prvé lásky - Jacqueline Wilson/

Ako osem či deväťročná som si dosť obľúbila spisovateľku Jacqueline Wilsonovú. Písala jednoducho s pekným príbehom knihy, ktoré boli pre moju vekovú kategóriu a neboli na mňa príliš detské, takže som jej knihy milovala. Doteraz mám asi trištvrtinu jej kníh v mojej poličke starostlivo uloženú.
Od Jacqueline som si už prešla mnohými knihami, niektoré ma potešili, nad inými som plakala. Že končia. Neskôr knihy začali akosi menej vychádzať a neochotne som si dala pauzu. Dovtedy som si myslela, že všetky knihy od J. preložené do slovenčiny už mám prečítané. No ako vždy, hlboko som sa mýlila. Na Prvé lásky som akosi zabudla.


Prvé lásky je neobvyklý román od Wilsonovej. Doteraz som bola zvyknutá na detské hrdinky, ktoré na chlapca pozerali ako na mimozemšťana, no terajšia hrdinka Ela po chlapcovi túžila. 

Ela bola typické problémové dievča. Pochádzala z pomiešanej rodiny, maminku nemala, otec s priateľkou a malý braček, ktorému sa rodičia venovali viac ako Ele nebola zrovna radostná kombinácia. Cítila sa ako piate koleso, keď sa porovnávala so svojimi kamarátkami Naďou a Magdou, ony, také modelky, a Ela? Ževraj decko. A pritom Magda aj s Naďou už mali svojich frajerov a Ela vôbec. 

Vo chvíli, keď Ela stretla dvanásťročného Dana (Ela má trinásť) sa jej život zmenil. Ela k nemu začínala niečo cítiť. Najprv ho pokladala za obyčajného mimoňa s divným účesom, okrúhlymi okuliarmi a plnými ústami slov. Medzitým stretla ale úžasného chlapca, ktorý je pred kamoškami Elin frajer menom Dan. No v skutočnosti to nie je skutočný Dan. Ale pred babami to je Dan. Božský Dan. No pozná ho maximálne z videnia. Kto sa má v tom vyznať?

Táto chudučká knižočka v podaní paperbacku vám ponúka milý príbeh, na ktorom sa veľa nasmejete a hlavne si oddýchnete. Nahliadnete do života puberťačiek a vžijete sa do dievčaťa, ktoré to moc ľahké nemá. Kniha ma príjemne prekvapila, mala som možnosť ochutnať knihu od Wilsonovej z trochu iného súdku a našla som aj pár rád, ktoré sa hodia vždy. Jacqueline Wilsonová má veľmi čítací štýl písania, vďaka ktorému vám 165 stránok utečie ako voda. Prvé lásky je príjemná oddychovka pre dospievajúce dievčatá, ktoré hľadajú príbehy podobné tým ich. Knihe ale trochu chýbala zaujímavejšia zápletka a akási iskra, neviem, ako by som to pomenovala, kto prečíta, pochopí. Inak som sa nad príbehom rada pousmiala a znova vyskúšala niečo z mnoho diel Wilsonovej.


Moje hodnotenie:

Knihu si môžete objednať na tejto adrese vydavateľstva Slovart.

Za poskytnutie obrázkov hodnotení ďakujem VeEee.
Fotografie sú mojou vlastnou tvorbou.

Komentáre

  1. Podobné romány jsem v tvém věku četla a popravdě je čtu dodnes :D Pěkně se u nich odreaguji. Od Jacqueline Wilsonové jsem četla jen pár knížek, ale pamatuji si, že se mi její styl líbil :)
    Pěkná recenze!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne! :) Jacqueline má štýl písania taký jednoduchý, že radosť čítať. Vďaka za pochvalu :)

      Odstrániť
  2. Toto bola jedna z prvých mojich kních :) a musím povedať že jej romány sú podarené :) Báječne napísané ! ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Súhlasím :) tuším moja prvá kniha bola Tracy Beakerová :D

      Odstrániť
  3. Toto bola kedysi moja najoblubenejsia autorka, citala som od nej vsetko, co sa mi dostalo pod ruku. Ale tuto tusim nie, az Prve bozky :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, vlastne Prvé bozky je druhá časť tejto mini série :) ale Wilsonová píše tak, že môžeš začať aj tretím dielom a o nič neprídeš.

      Odstrániť
  4. Toto som tuším čítala, je mi to nejaké povedomé :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Díky J.Wilsonové jsem začala milovat knížky. Byla to má nejoblíbenější spisovatelka :) a doteď leží její knížky v mé knihovničce :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne, aj ja som s ňou začínala a myslím, že práve Jacqueline ma doviedla k písaniu celkovo, jej knižky boli také čítavé a pútavé, že som aj ja ako taký prcek chcela napísať vlastnú.. :-) Čestné miesto majú aj u mňa, skoro všetky diely.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Páčila sa vám recenzia či článok? Povedzte, čo máte na srdci.
Ďakujem za každý komentár. :)

Pozri aj