Geniálny dystopický príbeh /Divergencia - Veronica Roth/

Po Divergencii som siahla až teraz, pretože ma počas tej "divergenčnej mánie" kniha moc nezaujala. A musím naozaj priznať, že to ľutujem. Obálka presne vystihuje to, čo počas knihy celý ten čas išlo a ja som maximálne rada, že som si ju prečítala. Ale prečo?


Predstavte si, že je ďaleká budúcnosť. Svet, v snahe stať sa lepším, je rozdelený na päť frakcií. Ľudia, ktorí vinili nevedomosť, vytvorili Informovanosť. Ľudia, ktorí vinili agresivitu, ustanovili Harmóniu. Ľudia, ktorí vinili falošnosť, vytvorili Otvorenosť. Ľudia, ktorí vinili sebectvo, sa združili do Sebazaprenia. A vďaka ľuďom, ktorí vinili zbabelosť, vznikla Neohrozenosť. Myšlienka, že vojny nespôsobuje náboženstvo či politika, ale všeobecné diery charaktera vytvorila silnú spoločnosť rôznych pováh. Pokúsila sa spraviť svet lepším. Vzdelanejším. Dokonalejším.

Beatrice Priorová je obyčajné dievča, ktoré žije v Sebazaprení. V jej šestnástich rokoch musí na rozhodovacej ceremónií čeliť veľkému rozhodnutiu a to vybrať si frakciu, ktorej zasvätí svoj nasledujúci život. Stane sa vzdelanou, úprimnou, obetavou či neohrozenou? Musí si vybrať. Má len dve možnosti - zostať so svojou rodinou alebo ju navždy opustiť.
Rozhodnutím napokon prekvapí všetkých vrátane seba. Zmení si meno na Tris a usiluje sa obstáť v skúške, ktorú si vybrala a bojuje proti tvrdej konkurencií, aby neskončila ako bezprizorná, členkou žiadnej frakcie, prakticky žijúcej na ulici. Popisuje typický život človeka žijúceho vo frakcií, ktorú si vybrala, prechádza všetkými tými zložitými skúškami, ale taktiež sa zamotá do vzťahu prvej lásky. A keďže nič nie je dokonalé, aj tento svet bude mať určité pochybnosti a všetko sa začne rozpadať.

Tris je veľmi silná a svojská osobnosť, do ktorej som nemala problém vžiť sa hneď po prvých stranách. Bola takou typickou kick-ass (nakopávačka zadkov) hrdinkou, ktorá sa ničoho nebála a maximálne patrila do frakcie Neohrozenosti, aj keď to zo začiatku tak nevyzeralo. Vždy vedela kedy čo povedať, spraviť a reagovať. Jednoducho som si ju obľúbila
Prvotinu Veronicy Roth pokladám za veľmi vydarenú. Aj keď sa tam nachádzalo pár "hluchých" miest, pri ktorých som sa veľmi nudila a čakala akciu, ktorá tam nebola, bola veľmi čítavá a zaujala ma. Väčšinou som veľkým zástancom dystopických príbehov, čo sa mi pri Hunger Games celkom vyplatilo. No a tak som siahla po Divergencii. Veronica Roth píše veľmi pútavo, volí správne slová a tvorí neskutočné charaktery, ktoré potom so slzami opúšťame. 

Kniha bola písaná v prítomnom čase, ktorý v tomto smere znel veľmi pekne. Ako som už písala, autorka opatrne vyberala slová a išlo jej to veľmi dobre. Čo by som ocenila, je námet. Autorku veľmi obdivujem, pretože mňa by toto vôbec nenapadlo. A koho hej? Neskutočné, čo veľmi oceňujem. 5 frakcií? Tris? Štyri (tréner) a ďalšie jednotlivé jedinečné postavy? No mňa by to určite nenapadlo

Divergencia je jedna z mála kníh, ktorú som prečítala na dva hlty. S inými sa to väčšinou ťahá týždeň aj dva, no Divergencia bola iná. Keď si poviete "ešte jednu kapitolu..", v mojom prípade to nesplníte. Kniha ma vtiahla do deja a cítila som sa, akoby som stála vzadu za Tris a všetko to sledovala z VIP miesta.

Aby som to zhodnotila, Divergencia ma neskutočne prekvapila. Áno, aj ja patrím medzi tých nadšencov, pretože sa mám z čoho tešiť. Divergencia bola premyslená, plná akcie, napätia, skvelej hlavnej hrdinky, charakterov a celkovo dobrá po všetkých stránkach deja. Tých pár miest, ktoré boli viac menej trochu o ničom dokážem prehliadnuť a s konečným rozhodnutím knihu pochváliť. Odporúčam každému, kto sa tiež zamýšľa nad našou budúcnosťou, pretože aj takáto môže byť. 



Moje hodnotenie:



Veronica Roth: Divergencia
Vydalo vydavateľstvo Slovart v roku 2012, 392 strán.


----------------------------------------------
Za poskytnutie obrázkov hodnotení ďakujem VeEee.
Obrázky knihy sú mojou vlastnou tvorbou.

Komentáre

  1. Super recenze!:) Teď mám ještě horší pocit, že jsem Divergenci ještě pořád nečetla. Musím se k ní co nejdřív dostat!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vďaka. :) No to sa dostaň, aby si to neľutovala tak, ako ja :D

      Odstrániť
  2. Super recenze!! Já tuhle sérii miluju a už se nemůžu dočkat posledního dílu :).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za pochvalu. :) toho ani ja, len si ešte musím prečítať Rezistenciu :)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Páčila sa vám recenzia či článok? Povedzte, čo máte na srdci.
Ďakujem za každý komentár. :)

Pozri aj