Druhý Harry Potter? Možno áno, možno nie. /PJ: Zlodej blesku - Rick Riordan/

Predstavte si svet, v ktorom stále šéfujú bohovia ako pred tisíckami rokov. Existujú dve skupiny ľudí - tí, čo o ničom nevedia, čiže obyčajní ľudia a tí, ktorí sú spätí s božskou mytológiou. Ponorte sa spolu s Percym Jacksonom do novodobého New Yorku - sídla Olympu.


Keď sa učiteľka Percyho Jacksona, obyčajného problémového chlapca premení na krvilačnú príšeru, Percy už prestane veriť, že je obyčajný smrteľník. Keď po ňom ale neskôr pôjde obrovský Minótaurus (ktorý je mimochodom na obálke), začína sa už naozaj báť. Dostane sa preč z dosahu obyčajného sveta a navštívi Tábor polokrvných, konečne je medzi svojimi. Neskôr sa ale dozvie veľkú pravdu a  keď ho navyše ten najvyšší - boh Zeus obviní za krádež najsilnejšej zbrane na zemeguli - Diovho blesku, spolu s dvoma neľudskými kamošmi sa vyberú na výpravu a pátrajú po stratenom blesku. Počas výpravy Percy zažije mnoho dobrodružstiev, pri ktorých sa nudiť rozhodne nebudete! Tak prečo si túto knihu neprečítať?

Rick Riordan - autor knihy nám na tanieri naservíroval úplne odlišný príbeh od všetkých. Ale prečo sa vo všetkých smeroch práve porovnáva s Harrym Potterom? Hlavne kvôli hlavnej postave. Harry je outsider, Percy je outsider. Jednoduché. Tým to asi končí, pretože každý má už svoj vlastný príbeh. Harry Potter ostane na Rokforte s Ronom a Hermionou a privítame Percyho v New Yorku s Annabeth - dcérou Atény a Goverom - satyrom.

Pri výbere tejto knihy som trochu váhala, pretože, predsa len, je to kniha určená hlavne pre tých mladších čitateľov a takéto knihy ma väčšinou svojim príbehom neoslovia, no pri Percym som sa rozhodla dobre. Veková kategória určená pre túto knihu mi maximálne nevadila a čítanie som si naopak užívala. Jediné mi vadili iba väčšie písmenká, vďaka ktorým bola kniha hrubšia, no to je len maličkosť.

Pri Percym som sa vážne nenudila. Kniha je plná akcie a dej je dynamický a má spád, takže sa nudiť rozhodne nebudete a kľudne by sa dala zaradiť do dobrodružnej literatúry. Od knihy sa nedalo odtrhnúť (pár krát som sa musela, lebo už bol čas aj spať) a aj keď mi to dlhšie trvalo, malo to cenu. Veľmi som sa bavila, Percy bol naozaj prepracovaná postava a rada som sledovala, ako si na výprave počína. Jednoducho som čítanie tejto knihy zbožňovala.

Čo sa mi na knihe veľmi páčilo bolo to, že autor dostal skvelý námet a dokázal ho zlepšiť ešte tým, že do knihy pridal nový originálny prvok a to grécku mytológiu. No pozor, nerozprávam tu o príbehu z minulosti o opisoch doby, keď ešte ľudia verili na Dia, Poseidona či Afroditu. Hovorím o dnešnej dobe, kedy Olymp vládne bez toho, aby niekto "nepovolaný" niečo vedel. Tak sa pri tom trochu aj naučíte o istých bohoch a spoznáte ich tradície a príbehy.

Aby som to zhodnotila do jedného celku, zhon, ktorý táto kniha vyvolala je naozaj oprávnený a ja som rada, že som si ju prečítala, ale škoda, že až takto neskoro. Ale predsa len som neskutočne rada, že som sa k nej dostala. Je to krásna zmes fantasy, gréckej mytológie a sem tam aj sci-fi. Rick Riordan má neskutočne čítavý štýl písania, ktorý ma dostal. Túto knihu by si mal prečítať každý človek, čo má rád fantasy a chcel by sa trochu dozvedieť o grékoch, alebo aj pre tých, ktorí až tak moc nečítajú, pretože toto je skvelá kniha na začiatok pre nečitateľov.



Moje hodnotenie:

Za poskytnutie tejto super knihy ďakujem vydavateľstvu Fragment.
Ak vás kniha zaujala, môžete si ju kúpiť napríklad TU.

Rick Riordan: Percy Jackson - Zlodej blesku
Vydalo vydavateľstvo Fragment v roku 2012, 408 strán.

------------------
Za poskytnutie obrázkov recenzií ďakujem VeEee.
Obrázky knihy sú mojou vlastnou tvorbou.

Komentáre

  1. Nie len táto kniha, ale celá séria je absolútne skvelá! :) Obdivujem Ricka za to, že to dokázal! A to som ešte nespomenula sériu Bohovia Olympu. Rick píše tie knihy tak čitateľne, má prepracované všetky a to naozaj všetky postavy a nie len Percyho a tým knihám samozrejme nechýba humor. Ja som sa pri niektorých hláškach fakt dosť nasmiala! :) Určite prečítaj aj ostatné. Určite to neoľutuješ :)
    Fakt pekná recenzia :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vidíš, to som tam zabudla dať, kniha je naozaj krásne doplnená humorom, tiež som sa bavila! :) Rozhodne plánujem prečítať si aj ďalšie Rickove knihy. Ďakujem. :)

      Odstrániť
  2. Percy Jackson je úžasná kniha :)
    Pekné zrecenzovaná :)
    Mňa osobne zaujal aj film :) určite doporučujem CHECK MY BLOG!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Súhlasím, Percy je super vo všetkých smeroch. Film som ešte nevidela, no rada si ho pozriem. Ďakujem :)

      Odstrániť
  3. musim se k tomu percymu co nejdrive dostat videla jsem film jinak nic stydim se :)

    roo.rachel.1987@gmail.com
    SOUTĚŽ O ODZNÁČKY A KNÍŽKU
    http://rachel-roo.blogspot.cz/2014/04/velka-knizko-placickova-soutez.html

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som naopak film nevidela a knihu som tiež dosť neskoro objavila, hanba mi :D

      Odstrániť
  4. Harry je oproti Percymu "suchý" a předvídatelný charakter. Percy je pro mě v mnoha ohledech mnohem lepší :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ja zas naopak nechápem, čo na tejto knihe všetci vidia, ja som to nedokázala ani dočítať. Filmy-super. Knihy? Nie, ďakujem...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Sto ľudí - sto názorov. Film som ešte nevidela, chcela by som si ho pozrieť v najbližšej dobe, takže sa nemôžem vyjadriť. :)

      Odstrániť
  6. Ano,tahle kniha je naprosto dokonalá :3 Stejně tak filmy,Logan je tam fakt super :) Knihu jsem četla asi 100krát,ale mě to neomrzí :) Četla jsem celou sérii a všechny knihy z další sérii bohové Olympu,které u nás vyšly :) Vážně úžasná kniha,rozhodně doporučuji si přečíst ty další :)
    Skvělý článek!! :)
    http://kissfromstyle.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Súhlasím, Percy sa mi zapáčil a dúfam, že to inak nebude ani pri ďalších dieloch.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Páčila sa vám recenzia či článok? Povedzte, čo máte na srdci.
Ďakujem za každý komentár. :)

Pozri aj