O knižných zrazoch

Ak už máte knižný blog, alebo len radi čítate knihy, určite ste zažili už ten pocit, že sa s nimi nemáte s kým porozprávať. Vašim známym to už lezie na nervy a nepočúvajú vás... no klasika. A aby ste to napravili, najlepšie je stretnúť sa so svojim klonom. Teda s ďalším knihomoľom. Na internete či facebooku sa dá spoznať veľmi veľa ľudí s rovnakým záujmom. Pred niekoľkými týždňami zverejnila Magdaléna z blogu Deadly Trip mapu knižných blogerov. Táto mapa slúži k tomu, aby ste vo svojom okolí (a nielen tam) objavili nových knižných kamošov (a nemyslím knihy) a navzájom sa našli a spoznali. Do mapy sa môžete pridať aj vy a to tým, že si preštudujete tento článok. Nezáleží, či ste bloger, alebo len knihy radi čítate. :-)

beautiful, cute, girl, photo, photography - inspiring picture on Favim.com

No aby som sa ale dostala k tej hlavnejšej téme, čo je report z takého menšieho zrazu.


Facebooková skupina Knižných čtenářov a ich pravidelných čitateľov bola určitý čas pravidelne zaplavovaná informáciami o zrazoch a stretnutiach. Bolo mi to trochu ľúto, pretože väčšina bola v Česku a na Slovensku až v ďalekom okolí. Už som sa začínala strachovať, že v našom meste blogujem len ja. Čo by to ale bolo za mesto bez knižných blogerov (blogeriek)?
Najprv som spoznala Kiku alias Christine z tohto blogu, s ktorou som si začala vypisovať o knihách. Potom sme začali prehľadávať slovenskú komunitu knižných blogov a hľadali sme ďalšie knihomoľky. Kika sa po niekoľkých dňoch činila a prišla s tlupou blogeriek z okolia. A tak sme im navrhli, či by sa nezúčastnili knižného zrazu. Pre väčšinu z nás to bol náš prvý a preto sme boli trochu nesmelé. Avšak ako sa blížili dni k zrazu, náš chat už presahoval vyše 1000 správ a čím bližšie bolo naše stretnutie, tým viac sme sa naň tešili ako malé deti.

Neskôr nadišiel deň D.. a poviem vám, bolo to úžasné.

Mali sme sa stretnúť v jednej kaviarni v meste a ja som bola zo začiatku trochu nervná a viac som sa bála, ako tešila. No keď som už dnu baby uvidela, všetko to zo mňa opadlo. Prvé dve prišli Kika a čo bolo ešte väčším prekvapením - aj Mara. Prisadla som si k nim, objednala kolu a už to začalo. Nervozita už pre nás bola cudzím slovom a začali sme sa rozprávať o všetkom možnom. Po chvíľke už prišla aj Nathaly, ktorá už bola z nášho zrazu poslednou knihomoľkou. Rozprávali sme sa ďalej a neskôr sme si povedali, že už by bol aj čas ísť do kníhkupectiev.
Počas Tour de kníhkupectvá sme si toho kúpili naozaj hojne. Avšak mne postačili len Experiment a Erebos. No baby (a hlavne Mara, ktorá takúto možnosť nakúpiť veľa kníh za veľké zľavy nemala) nelenili a odišli doslova s plnou taškou kníh. A baby, týmto by som sa vám chcela poďakovať za strávený čas so mnou, za to, že ste boli na mňa také milé a dúfam, že sme nestretli prvý a posledný krát. :)

A tu mám pre vás ešte taký ľahký návod, ako sa zúčastniť zrazu, len tak pre radosť, pretože tak nejak som postupovala aj ja. :)

1. Preskenovať facebookové skupiny a príspevky v nej o knižných zrazoch
2. Ak skenovanie zlyhalo, na mape pohľadať blogerov z rovnakého kraja
3. Napísať objaveným blogerom
4. Čakať na odpovede
5. Radovať sa z vysokého počtu/Uspokojiť sa s nízkym počtom
6. Založiť spoločný facebookový chat
7. Dohodnúť sa na dátume tak, aby to všetkým vyhovovalo
8. Kecať o všetkom, len nie o zraze
9. Posledné dni, ktoré budú zostávať do zrazu premrhať tešingom 
10. Neskolabovať a na miesto zrazu doraziť vcelku
11. Osloviť blogerov, ktorých sme si už pred piatimi minútami všimli a predstaviť sa
12. Pripojiť sa do debaty a prispieť aspoň jedným slovom za minútu
13. Uvoľniť sa a užívať si zraz a spoločnosť ďalších knihomoľov :)


A čo vy? Zúčastnili ste sa na nejakých knižných zrazoch? Páčilo sa vám? Alebo sa plánujete zapojiť? 
Reporty tohto zrazu z pohľadov iných blogeriek nájdete napríklad u Christine alebo u Nathaly.



Girly

Komentáre

  1. Skvelý článok :) Škoda že som to vtedy nestíhala.. :/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To áno, chýbala si, ale dúfam, že nabudúce prídeš. :)

      Odstrániť
  2. Kde ste mali zraz? Nabudúce môžete aj mňa zavolať :D Tam niekde okolo Žiliny bývam... Rada by som prišla :D :)
    Inak... skvelý návod :D Bod 11 je asi najzákladnejším bodom celého zrazu, že? :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Bol v Martine v Kesta café. Vtedy sme my písali do FB skupiny Knižní bloggeři a jejich pravidelní čtenáři a chceli sme vedieť, či niekto nie je z Martina a z okolia.. :) nevedeli sme, že si zo Žiliny, keď budeme plánovať ďalší, stopro sa ti ozveme, tešíme sa. :)
      Áno, hlavne nesedieť o tri stoly ďalej a nesledovať ich a banovať :D

      Odstrániť
    2. Jasan :D Ja som taký idiot, že to nesledujem :D Aj ja sa teším, hádam bude ešte toto leto, čí? :D

      Odstrániť
    3. Áno, toto bol len taký menší zraz, v lete samozrejme plánujeme väčší tak, aby to vyhovovalo všetkým a rovno v lete, aby už mali všetci po skúškach a školskom roku pokoj. :) Samozrejme potom na teba nezabudneme. :)

      Odstrániť
  3. To stretko muselo byť určite super :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To bolo, ak si z Martina alebo okolia, kľudne potom príď, v lete plánujeme aj taký väčší zraz, potom by sme sa ti ozvali. :)

      Odstrániť
  4. To znie úplne skvele.:) Rada by som sa niekedy nejakého knižné zrazu zúčastnila, len neviem, či by som neskolabovala predsa len už mesiac dopredu...:D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Knižní tripy zní skvěle. Už aby se o nich vědělo i v našich vodách. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ono je to vážne úžasné. A v česku ich je naozaj veľa, každú chvíľu vidím oznamy o zrazoch v Brne či v Prahe. :)

      Odstrániť
  6. Chcela by som sa nejakého takéhoto zrazu zúčastniť, ale v mojom okolí také nič nie je :) je to škoda :) ale aspoň sa môžem stretnúť s ľuďmi, ktorých dobre poznám a porozprávať sa s nimi o tej knižke :) alebo mu ju odporúčiť :)

    http://sophiemedvid.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Páčila sa vám recenzia či článok? Povedzte, čo máte na srdci.
Ďakujem za každý komentár. :)

Pozri aj