Radosť knihomoľa

...
Pozná to každý knihomoľ. Pozná ten pocit, keď si z kamenného kníhkupectva v igelitovej taške s potlačou kníhkupectva nesie obyčajnú knihu, alebo keď vidí na displeji počítači vetu, že knižka už je na ceste alebo si hovie v kníhkupectve a čaká na náš odber. Ten neopísateľný pocit, ktorý zažil nejeden knihomoľ a nechal sa unášať prúdom radosti, ktorá vznikla len na základe obyčajnej knihy. Je to možné? Nuž, pre knihomoľa veru áno.

Výber
Možno je to fantasy, možno detektívka, možno román. To záleží na čitateľovi. Ide len o tú myšlienku, kedy svoju vytúženú knihu chytí do ruky (v tom inom prípade prenesie myškou do košíka), príde s ňou k pokladni, kúpi si ju a má ju. Potom už len zaujme miesto na poličke a spokojne si počká, kým sa k nej knihomoľ dostane a s radosťou si ju konečne prečíta.

"Len moja."
Všetky cesty v prípade knihomoľa vedú do kníhkupectva či knižnice. Každý deň tam zájde, bruškami prstov poprechádza po chrbtoch kníh, očami nájde tú pravú, vyberie ju z poličky, nesie si ju, podíde k pultu, vybaví potrebné veci, vhodí si ju do batoha a už je len jeho. Len jeho
V inom prípade radosť zažije aj vtedy, keď počas nudného dňa nazrie do schránky, či sa niečo "náhodou" nezatúlalo do jeho schránky a jedným obyčajným papierikom či obálkou sa mu rozjasní a zmení deň. Ten pocit, keď prejde prstami po odretom a obchytanom papieri po poštároch, predstaví si cestu, ktorou si tento malý balíček razil cestu, pár ľahkými pohybmi otvorí obálku a obleje ho nová vôňa. Plná slov a vedomosti. Nič nie je lepšie. 




Ako na vás vplýva otváranie balíčkov či kúpa novej knihy? 
Ako vnímate vôňu kníh vy? Vedeli by ste ju popísať pár slovami?
A ktorá knižka vás potešila naposledy?

Komentáre

  1. Tohle je krásný článek. Myslím, že každý knihomol zná tenhle neuvěřitelný pocit. Ten pocit, když drží v rukou vysněnou knížku a může si jí koupit,vzít domu a v pohodlí přečíst. Postupem času zjištuji, že nejsem sama v takové knihomolské úchylce kdy člověk nové knížky očuchává :D A která knížka mne potěšila naposledy? Asi HON od Andrewa Fukudy. Konečně to je o upírech,kteří nejsou podobní tomu přihřátemu Edwardu Cullenovi :))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vždy keď idem do kníhkupectva a nekupujem veľa kníh, igelitku si nepýtam.. radšej knižku 'objímam' aspoň kým nepotrebujem obe ruky :D
    Keď som čítala slová v tvojom článku úplne som sa preniesla do toho momentu. Zajtra mi má prísť jedna knižka tak sa neskutočne teším. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Znám to, mám to stejné. Těším se na knihu skoro více než na vánoce :D Vůně nové knihy je k nezaplacení. Já sice většinou nakupuj na buxu, ale o to je to více. To čekání na knihu, kterou jsem si pečlivě vybrala. Potom se ve schránce objeví rekomando s tím že bude již večer na poště. I když mám poštu od školy daleko, knihy jsou to jediné co mě přinutí zvednout zadek a dojít si pro ni přes celé město :D A co více? Musím zaklepat že v poslední době mám na knihy štěstí. Nedávno otevřely u nás nový obchod s tím že tam budou i knihy, ale netušila jsem že tam natrefím na knihu, kterou jsem chtěla strašně dlouho. Je to kniha Zabijáci od Adlera Olsena. V tom krámku výtisky této knihy prodávají za 49,- korun. Což si myslím že je super cena z její původní :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. moje nejoblibenejsi cast dne je mezi 8,30 - 9,30 to u nas chodi postacka ... :-D a kdyz nejsem v tu dobu doma a nekdo treba je, tak jim kolem desaty hned volam, jestli u nas byla postacka ... naprosto chapu tvoji radost :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Jo, dneska jsem přesně ten pocit zažila. =D Od začátku týdne běhám do schránky, jestli mi náhodou nedorazila knížka z bookdepository. Dneska dorazila. A já ji dvacet minut ochmatávala, místo abych se učila na zítřejší zkoušku... =D

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Presne poznám ten pocit so žltým papierikom :D. Každý deň chodím do schránky či náhodou niečo nebude.. a keď ho vytiahnem, je to ten najkrajší pocit v živote :D.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. krásná knížka! :) :'3

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Krásná obálka, ještě lepší obsah :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Jojo souhlasím to jsou chvíle, kdy se člověk cítí za celý den skvěle :) A krásná obálka knížky :)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Milujem otváranie balíkov s knihami, tá vôňa a proste pocit, že knižky prišli ku mne a sú len pre mňa :)
    Takisto odchod s kníhkupectva s knihou v ruke je skvelý a ukľudňujúci.
    Prozreteľnosť práve čítam heh, dúfam že sa ti bude páčiť :)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Ďakujem vám za milé komentáre, ktoré som si všetky poctivo prečítala a som veľmi rada, že sa vám moje slová páčili a mnohí ste sa s nimi stotožnili. Ďakujem za všetky spätné väzby a odozvy a môžem vám garantovať, že takýchto článkov bude určite viac! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Ja si moje rozbaľovanie nikdy nestihnem nafotiť, lebo už keď vychádzam z pošty, rýchlo balíček otváram. :D Zvedavosť ma vždy premôže :D

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Mňa tiež každý nový prírastok nesmierne poteší.:) A návštevy kníhkupectva a aj knižnice... Keď sa mi podarí požičať si nejakú úplnú novinku, ktorú som chcela.:) Takže súhlas.:)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Páčila sa vám recenzia či článok? Povedzte, čo máte na srdci.
Ďakujem za každý komentár. :)

Pozri aj