Trochu motivačne s Demi Lovato nielen pre jej fanúšikov /Buď silná - Demi Lovato/

Pri motivačných knihách sa čitatelia väčšinou delia do troch skupín. Tí, ktorí sú ich úplnými odporcami, ďalší, ktorí ich majú naopak veľmi radi a žijú vďaka nim lepšie a nakoniec ľudia, ktorým sa aj páčili, no nedokážu s nimi žiť a využívať rady v nich písané. Toť osud motivačných kníh. Je kniha Buď silná: 365 dní v roku ďalším kúskom do tejto trojskupiny, aby ľuďom poskytla to, čo očakávajú?


Demi Lovato, speváčka, skladateľka a herečka, ktorú pozná asi celý svet. Avšak nie celý svet pozná jej život. Nie vždy mala vystlané na perinách, ako to pre niektorých vyzerá a nie vždy bola taká voľná a užívala si. 


Každé ráno začínam meditáciou. Dodáva mi jasný pohľad na svet a silu, aby som dokázala prežiť každý deň naplno. Snažím sa privítať deň pozdravom, prv než sa dňu podarí privítať mňa. Každé ráno dostávame príležitosť prežiť deň naplno.


Hovorí, že jej život je veľkou cestou – čas dosahovania nádherných úspechov. Demi má na konte niekoľko platinových albumov a dlhé roky hviezdi na televíznych obrazovkách. Prekonala pestrú paletu prekážok od závislosti po depresiu a celý čas sa nevzdávala pátrania po sebaobjavovaní a šťastí

Kniha Buď silná je písaná celkom zaujímavým štýlom. Na každej strane nájdete nielen výroky od slávnych osobností, ktoré obsahujú hlboké múdrosti a zmenili svet, ale sú doplnené aj Deminou poznámkou, vysvetlením a v poslednom rade i spomienkami na jej detstvo, šikanu a časy počas liečenia a terapie. Trojicu uzatvára v krátkosti Tvoj dnešný cieľ, vďaka ktorému čitateľ pomôže nielen sebe, ale aj ľuďom na okolo a vytvára tak úplnú harmóniu.


30. marec

Čomu sa brániš, to pretrvá.
Carl Jung

Ak zistíš, že tráviš priveľa času obavami, presúvaš ich energiu a myšlienky do života a to ti bráni zbaviť sa ich.

Tvoj dnešný cieľ: Nestrácaj vieru, že tento život sa o teba postará, a vyhoď z hlavy všetko ostatné.

Chybou v tejto knižke bol už po pár desiatkach stranách podobný výber výrokov. Išlo o iné štruktúry písaného výroku, ale v ich podstate znamenali to presne podobné, a tak bolo čítanie čoraz nudnejšie a nudnejšie, aj keď sme mali možnosť spoznať Demin život do hĺbky. Naopak pre obyčajného čitateľa, ktorý si kúpi knižku len z dôvodu fanúšikárenia či z toho, že je to motivačná kniha to preňho bude znamenať niečo iné, pretože využije jej univerzálnosť a namiesto prečítania na "jeden šup" sa kniha stane dennodenne používanou po celý jeden rok


Človek nevie, či mu práve táto kniha pomôže, pretože každý sme iný a táto kniha nesadne každému. S určitosťou však viem povedať, že namiesto niekoľkých nadiktovaných rád vám dodá nielen chuť do života, ale aj samotnú silu o čo sa Demi v podstate knihy pokúšala. Dielo aj svedčí o tom, že Demi Lovato je neskutočne inšpiratívna, inteligentná a talentovaná osoba, ktorá dodáva silu nielen jej spevom, ale aj touto knihou. Z môjho pohľadu nie je práve to pravé orechové pozrieť si každý deň jeden výrok a riadiť sa podľa neho celý deň. Ideálne je len tak si prelistovať stránky knihy, keď sa cítite pod psa a stať sa trochu lepším človekom, hoci len o trošku. 

Celkovo ide o veľmi pekne nielen graficky spracovanú knihu. Dokáže dať veľa naozaj každému, kto jej dá šancu a Demine slovo určite dokáže zmeniť život. To svoje si nájde nielen jej fanúšik, ktorý by ju mal teda mať povinne v knihovničke, ak sa o nej chce dozvedieť aj niečo zo súkromného života, ale ponúkne niečo aj tomu, koho Demin spev až tak neuchvátil, ale vďaka tejto knižke dokáže spraviť svet lepším



Moje hodnotenie:


Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Tatran.
Ak vás kniha zaujala, môžete si ju kúpiť na tejto adrese

Demi Lovato: Buď silná - 365 dní v roku
Vydalo vydavateľstvo Tatran v roku 2014, 412 strán.


---------------
Za poskytnutie obrázkov hodnotení ďakujem VeEee.
Fotky knihy sú mojou vlastnou tvorbou.

Komentáre

  1. Zní to zajímavě, ale myslím, že takové čtení by nebylo nic pro mě. A to nejen proto, že jsem docela skeptická vůči všem Disney hvězdičkám (a uznávám, že často nejspíš nespravedlivě). Motivační citáty mi nikdy moc nedaly a nemyslím, že by to zrovna u téhle knížky bylo jiné.

    Moc se mi ale líbila tvá recenze - i když kniha samotná mě nezaujala :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ako som už spomínala, ono to je presne o tom, aký má človek názor a aká osobnosť je a tým, či mu to sadne. :)

      Odstrániť
  2. Demi má ťažkýý život, podľa toho čo o nej čítam a asi jej pomohlo napísať o tom knihu. Avšak nie som si istá, či by som o cudzom nešťastí chcela čítať. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Toto nie je nič pre mňa, no tá ukážka sa mi páči :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Túto knihu som si listovala u kamarátky ktorá ju má a odradil ma ten preklad. Mne tam jednoducho pasuje angličtina a neviem sa zmieriť so slovenčinou... :D Ale myslím, že takáto kniha nie je nič per mňa. Teda po pár dňoch (týždňoch?) by som ju odložila a už sa k nej nevrátila.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Muze to byt zajimave, motovacni knihy mam rada, ale po teto bych nesahla :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. nakoľko mám Demi fakt rád , knihu by som si rád prečítal , na druhej strane sa bojím, že mi to nesadne .. recenzia sa mi ale páčila :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Páčila sa vám recenzia či článok? Povedzte, čo máte na srdci.
Ďakujem za každý komentár. :)

Pozri aj