Percy v Mori oblúd /PJ: More oblúd - Rick Riordan/

O tom, aká je séria o neobyčajných dobrodružstvách Percyho Jacksona úžasná nepochybuje žiadny booklover, ktorý ju čítal. Percy Jackson je novodobý Harry Potter, Rick Riordan zas moderná Rowlingová. 
Prvému dielu dobrodružnej série Percyho Jacksona som venovala pozornosť kvôli davovému nadšeniu a vete: „Toto si musíš prečítať.“ Prvou časťou som až tak veľmi nadšená nebola, napriek tomu, že mala kniha veľký potenciál. A druhý diel som si prečítala len zo zvedavosti. Ako sa ja za to milujem.

Pamätáte si na recenziu, kde som písala o prvom diele zvanom Zlodej blesku? Spred pol roka som v príspevku spomínala dvanásťročného dyslektického a trochu hyperaktívneho chlapca, ktorý zistí, že má nadprirodzené schopnosti a onedlho i to, že je synom Poseidóna a tým i polobohom. Celý život sa mu tak obráti naruby a zrazu je zatiahnutý do hry gréckeho božstva.
Druhý diel úspešnej série autora Ricka Riordana začína tam, kde prvý skončil. Percy vo svete smrteľníkov je stále školopovinný, a tak ho čaká posledný deň v škole. Nešťastnou náhodou Percyho príšery prenasledujú všade a počas telesnej výchovy sa stane obeťou ľudožrútskych obrov. Spolu s kamarátom Tysonom, ktorý má so svetom bohov spoločné viac, než si myslí a taktiež s parťáčkou a dcérou Atény Annabeth utečú do Tábora polokrvných. Tam však zistia, že táboru hrozí zničenie. Na záchranu potrebujú zlaté rúno. A tak sa Percy, Annabeth, Tyson a i Percyho najväčšia nepriateľka vydávajú na výpravu do Bermudského trojuholníka, ktorý je pre obyčajný svet záhadou, no po božsky More oblúd a popri tom Percy vymýšľa i plán, ako zachrániť satyra Grovera, ktorý je v rukách obrovského kyklopa a odpočítavajú sa mu minúty.

„Stalo sa ti niekedy, že si prišiel domov a našiel si svoju izbu rozhádzanú? Že sa ju nejaká snaživá osoba (ahoj, mami) pokúsila ,upratať‘, a ty si zrazu nemohol nič nájsť? Presne takéto pocity vo mne vyvolal pohľad na Tábor polokrvných.“
Rick Riordan a jeho knihy sa radia do adventúr a sú známe po celom svete vďaka ich akcii a napätiu. Ja som do tohto mora oblúd spadla tiež a je pravda, že sám Riordan si ma získal humorom a skvele vymyslenou dejovou líniou. Na každej strane sa niečo dialo, naša slávna trojica v podaní Percyho, Annabeth a Tysona padala do jedného nebezpečenstva za druhým, a ja som sa jednoducho nenudila. Aj keď som zvyknutá na samé Young Adultky, som rada, že som si našla čas aj na toto a Percy Jackson je naozaj pre všetkých.

„Preskúmali sme pár ďalších chodieb, až sme na deviatom poschodí našli prázdny apartmán. Dvere mal prekvapujúco otvorené. Na stole stál košík s čokoládovými cukríkmi, na nočnom stolíku fľaša chladeného perlivého jablkového muštu a na vankúši mentolový cukrík s ručne napísaným odkazom: ,Užite si plavbu!‘“

Postavy, ktoré Rick Riordan vymysel boli prepracované do detailov napriek tomu, že niektoré v knihe mali minimum scén. Mne najviac k srdcu prirástla dcéra Atény, ktorá, čoby nie, sršala inteligenciou a bystrosťou. Napriek tomu vždy vedela pomôcť menej chápajúcemu, ale šikovnému Percymu. Tyson bol také zlatíčko vďaka svojej obete a ochote. Výrazný záporák bol Luke, ďalší polokrvný a hviezda v tábore počas minulého dielu, ktorý bol zaslepený slávou a úspechom. Musím priznať, že každá postava mala niečo do seba a dokázala do príbehu priniesť osobité čaro

Aj keď je More oblúd tenšie oproti prvému dielu, nikto naozaj nebude ukrátený o nič a každému sa dostane. Mojimi slovami je Percy jednoducho perfektný a ja nemôžem uveriť, že som sa k nemu dostala len teraz. Odporúčam ho jednoducho každému – či je to susedka odvedľa, spolužiak zo školy či starí rodičia. Dokáže zaujať každú vekovú kategóriu a zároveň jej niečo dať. Ja sa nemôžem dočkať ďalších dielov a už teraz viem, že ich nebudem mať nikdy dosť!

Dobrodružstvo, akciu a napätie zažijete návštevou tejto adresy.
Ďakujem vydavateľstvu Fragment za poskytnutie recenzného výtlačku.

Moje hodnotenie:

Rick Riordan: Percy Jakcson: More oblúd
Vydalo vydavateľstvo Fragment v roku 2010/2014, 304 strán.

Komentáre

  1. S prvou časťou som dosť bojovala a dokonca som to chcela nechať tak ale potom som sa zatla a povedala si že to dočítam a nelutujem,Percy si ma ziskal a vídim že nie som jeidna ktorá ma pocit že je to druhý Harry Potter.Teším sa na túto druhú časť :) Super recenzia

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Miluju Percyho! :3 Ze začátku, když jsem se knihu chystala číst, nemyslela jsem si, že si jí tolik zamiluje.
    První kniha mi přišla dokonalá, ale ty další byly lepší a lepší. Právě teď čtu Hrdiny Olympu: Znamení Atheny a miluju to :3
    "Méně chápravém, ale šikovnému Přičemž." Jak přesně popsaný Percy.
    Knihy jsou fakt bezva a Rick je úžasný spisovatel. A ty hlášky v knize :333

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dúfam, že sa tak ďaleko niekedy dostanem aj ja :-) Teším sa na ďalšie časti.

      Odstrániť
  3. Normálne mám chuť si to znovu prečítať :D A píšeš úplne exkluzívne :) Radosť čítať :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Percy je neprekonateľný :D Síce u mňa je Harry stále v prvý v rebríčku najobľúbenejších sérii, ale Percy a Bohovia Olympu ho neskutočne rýchlo nasledujú :D To je jednoducho tak skvelá a epická séria, že je to radosť čítať :3 A na to, že tie posledné časti a Bohovia Olympu sú takí 400-500 stranoví, sa to číta neskutočne rýchlo :D Riordan je proste pán spisovateľ s úžasnou fantáziou :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to sa naozaj dobre počúva! Normálne mám chuť začať ďalšie diely, ale čas nepustí..

      Odstrániť
  5. Čítať Percyho bolo jedno z mojich najlepších rozhodnutí a je to jedno z mojich najobľúbenejších fandomov. Ten svet ťa proste úplne vtiahne do seba! A, mimochodom, počkaj do druhej série. To ešte len bude! :) Radosť čítať :)
    Btw. super recenzia aj fotky :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dúfam, že tak bude aj u mňa, veľmi sa teším. :)
      Veľmi pekne ďakujem!

      Odstrániť
  6. Pekná recenzia, Percyho som čítala a mám tú sériu rada.:) Rick proste vie, čo robí a zbožňujem ho za to podanie mytológie! Práve včera som dočítala prvý diel Bohov Olympu (spin-off) a je to tiež super.:)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ahoj, omlouvám se , jestli otravuji, ale tvůj blog je moc hezký a já bych tě chtěla poprosit, jestli by si se nekoukla na můj blog, založila jsem ho před několika dny. A budu moc ráda za jakýkoliv komentář - vlastní názor, prostě cokoliv. Předem děkuji http://milujemekihy.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Páčila sa vám recenzia či článok? Povedzte, čo máte na srdci.
Ďakujem za každý komentár. :)

Pozri aj