Spadnúť, postaviť sa a pomôcť druhým /Anjelská láska - Federica Bosco/

Stalo sa vám už niekedy, že ste utrpeli ťažký pád, z ktorého ste sa zotavovali dlho a mysleli ste si, že to už nezvládnete, no nakoniec ste sa znova postavili? Ak áno, možno sa stotožníte s Miou, s ktorou sa po tretí a i posledný raz stretnete v knihe Anjelská láska.
Mia – postava, ktorej treba kapitolu samú o sebe. Rozhodná, svojská, tvrdohlavá a silná hrdinka, ktorá sa stala obľúbenkyňou viacerých čitateľov. Svoj život vzala pevne do rúk ako skleneného sloníka, ktorý sa jej už párkrát obil, ale sama si ho vedela zas namaľovať a zamaskovať tak všetky zlé miesta. 

O tom svedčia aj predošlé dve knihy, v ktorých si toho Mia prežila naozaj veľa. Od zlých finančných podmienok a nesplniteľného baletného sna až po svoju akčnú starú mamu z Florencie, rovnako tvrdohlavú mamu či svoju jedinú a osudovú lásku Patricka. 

Po krátkej prestávke Mia znova zavítala do školy v Londýne. Aj keď nebolo prostredie mesta vykreslené tak, ako by ostatní čakali (viď brázdenie po Oxford Street či poznávacie výlety pamiatok), autorka si svoje finty nechala na iné.

„Čakali ma obvyklé tri nemožné telefonáty, ktoré podmieňovali moju náladu.
Začala som tým, ktorý sa mi teraz zdal najjednoduchší.
,Haló, starká, tu je Mia! Práve ma zatkli za prechovávanie psychotropných látok, mohla by si za mňa zaplatiť kauciu?‘
Znova nastalo ticho a ja som si predstavila jej potuteľný úsmev.“


To, že knižka je založená a bohatá hlavne na citovej stránke ste mali možnosť spoznať hneď na začiatku série. Táto vlastnosť pretrváva aj v záverečnom diele a Mia si oproti jej rovesníkom toho už viditeľne veľa prežila. So svojimi skúsenosťami je tak niekedy doslova väčšou poradňou ako priateľka jej mamy.
Týmto sa dostávam i k malým nepodarkom, ktoré obsahovala nanešťastie každá knižka tejto série. Kým Mia už spoznávala zákutia dospelejšieho života pomaličky a opatrne, tí, ktorí vo víre plnoletého života už dávno boli sa do nebezpečenstva vrhali bez rozumu a doslova ako na baterky. Predsa len kto by sa ponúkol, že odíde bývať do Londýna stovky kilometrov od svojho stáleho domova a práce pričom hovoriac: „Žiadne strachy, všetko už mám vybavené“? Vcelku nereálne.

Naopak veľkým plusom je rozsiahla rôznorodosť postáv. Bolo veľmi zaujímavé sledovať, ako jedna osobnosť na druhú na seba navzájom vplývajú a vynikajú svojimi odlišnými vlastnosťami. Predsa len jedna tvrdohlavá, druhá skromná, tretí povrchný či ďalší zaslepený láskou znie oveľa krajšie a čistejšie, ako postavy vytvorené podľa rovnakej, čiernobielej a stále nudnej osnovy.

Ako aj jej predošlé knižné sestry, posledná a zároveň najmladšia kniha bola taktiež písaná veľmi jednoduchým štýlom, ktorému bolo možno veľmi ľahko porozumieť a dej plynul rovnako rýchlo ako sa čítal. Hlavnou a stálou zložkou bol humor. Miu ani po toľkých nešťastných udalostiach irónia a trefné poznámky neopustili a ukázala tak, že tvoria časť jej dušu, či sa nám to páči alebo nie. 
„Absurdné bolo, že sme sa s mamou správali tak, ako sa kedysi správala k mojej starej mame, keď otehotnela so mnou a stará mama bola zúrivá, pretože všetko opustila a odišla za mojím otcom.
Bolo neskutočné, ako sa tri generácie žien nedokázali zhodnúť v živote aspoň na jednej veci.“

série, ktoré po dočítaní rada strkám naspäť do knižnice tak, aby som na ne mala čo najnepravdepodobnejší výhľad. Sú aj také, ktoré ako-tak „ujdú“, ale väčší dojem v mojej mysli nezanechajú. A nakoniec tešia mňa i ostatných ľudí tie, ktoré majú na poličke doslova sväté miesto a sú už tak obchytané, že by mali byť radšej skryté vzadu, aby sme si nepoškvrnili svoju knihomoľskú povesť, ale vďaka našim re-readingom aj tak vždy skončia na nočnom stolíku.

Vôbec, vôbec som nepredvídala, že ma táto séria až tak „zdvihne zo zeme“. Skutočne na mňa už od prvého slova pôsobila sympaticky a zároveň emocionálne. Nikdy by som nepovedala, že príbeh obyčajnej Mie ma takto zaujme a jediné, čo môžem na záver povedať je to, že dúfam, že táto polo-anjelská séria Federicy Bosco bude patriť práve do tretej skupiny.


Preskúmať Miin život až do poslednej bodky môžete na tejto adrese.
Za pomoc pri vzniku tejto recenzie ďakujem vydavateľstvu Motýľ.
Ak knihu čítať neplánujete a chcete vedieť menšie spoilery, navštívte tento blog.

Moje hodnotenie:

Federica Bosco: Anjelská láska
Vydalo vydavateľstvo Motýľ v roku 2014, 344 strán.


Autorom hviezdičiek je VeEee.
Fotky, ktoré sú mojou tvorbou prosím nekopírujte bez môjho vedomia.

Komentáre

  1. Ako vždy - krásne fotky a vydarená recenzia, je vždy super, keď si človek nájde novú obľúbenú sériu.:) Ja som z tejto konkrétnej nečítala ani jednotku, ale tak, nikdy nehovor nikdy.:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za pekný komentár. Áno, je skvelé, keď si nájdem svojho obľúbenca, aspoň viem, že dobré knihy nevymreli. Dúfam, že sa k tejto sérii raz dostaneš. :)

      Odstrániť
  2. Krásná recenze doplněná o pěkné fotky, ráda jsem si článek přečetla. Knihu jsem ještě nečetla, ale snad někdy ...
    http://milujemekihy.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, to som rada. :) snáď sa k nej niekedy dostaneš.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Páčila sa vám recenzia či článok? Povedzte, čo máte na srdci.
Ďakujem za každý komentár. :)

Pozri aj