Kniha sladšia ako Milka, no ja mám sladké rada! /Girl Online - Láska blogerská - Zoe Sugg/

K literárnym dielam sa snažím pri hodnotení pristupovať profesionálne a recenziu písať objektívne. Väčšinou mi to aj vychádza, ale raz za čas narazím na titul, ktorý aj síce veľmi veľmi chcem recenzovať svojím typickým štýlom, no vzhľadom, že bývajú určené pre moju vekovú kategóriu, hormóny si jednoducho plnia svoju povinnosť.
Tak sa pri Girl Online dokážem stotožniť s Penny – pätnásťročným dievčaťom, ktoré je ako viaceré z nás zatiahnuté do sveta blogov. Narozdiel odo mňa však ten svoj používa ako virtuálny denníček a „bezpečne“ sa skrýva pod pseudonymom Girl Online. Svoje internetové ja drží v tajnosti od spolužiakov, rodičov a brata, ktorí by ju pravdepodobne vysmiali a poriadne sa vyrozprávať a vyzradiť aj tie najtajnejšie tajomstvá dokáže svojmu najbližšiemu kamošovi Elliotovi.

Penny píše o tom, čo ju práve napadne, o svojich záľubách, chlapcoch, škole, o fotení, počas ktorého môže byť sama sebou a spomína aj pocity úzkosti, ktoré ju ovládajú čoraz častejšie. Raz ju učiteľ drámy pozve, aby nafotila niekoľko fotiek počas skúšky a aj na záverečnom predstavení a Penny súhlasí. Predsa len je to pocta, keď si vybral ju. Počas akcie všetko prebieha hladko, nikto sa nepomýli a Pen má ešte na konci odfotiť všetkých spod pódia. Keď sa však potkne o šnúrku na conversoch, vystrúha si tak poriadny trapas, ktorý onedlho zaplaví Facebook a YouTube a Penny má sto chutí zavrieť sa do skrine a prečkať tento hrozný moment. 
„Tento pondelok je hrozný a napĺňa ma hrôzou zo štyroch dôvodov:
1. Uvedomila som si, že som prerástla/nenávidím svoju najlepšiu priateľku.
2. S touto priateľkou, ktorú som prerástla/nenávidím, musím stráviť celý deň pri príprave predstavenia
3. Takisto musím stráviť celý deň pri príprave predstavenia s chlapcom, pre ktorým som sa celý víkend strápňovala.
4. Dnes je premiéra nášho predstavenia.“

Jej rodičia, ktorí o ničom netušia však nečakane prijmú pracovnú ponuku na organizáciu svadby v New Yorku, kde tak s Penny strávia Vianoce. Je rada, že si zimu užije v takom veľkolepom meste bohatom na materiál fotiek, no cíti sa tam stratená. Spoločnosť jej ale chvíľu po príchode robí Chlapec z Brooklynu, ako ho na svojom blogu Penny označuje, a inak čarovný o pár rokov starší Noah. Oplatí sa však začať si s niekým len na jeden týždeň? 

Možno sa niektorým zdám ako trochu náročný čitateľ, pretože veľa populárnych greenoviek ma neohúri a niekedy si potrpím na nie veľmi známe tituly. Prvotina veľmi obľúbenej britskej youtuberky Zoelly si však vyslúžila propagácie až potiaľto *ukazuje na nos*, čo ma upútalo a rozhodla som sa prísť tejto záhade na kĺb. 
Girl Online je jeden z takých titulov, u ktorých a svižný štýl vie pokryť všetky chyby a zároveň padne vhod. Otravné klišé predmety, ktoré na vás číhajú na každom kroku a znechutene nad nimi dvíhate obočie – to všetko tu ostane neviditeľné. 

„,Čo je magický záhadný deň?‘ ,Ten deň vymysleli moji rodičia, keď sme s bratom boli ešte malí. Mávali sme ho raz za rok.‘ Výťah zastane v suteréne, dvere sa otvoria, ale Noah sa ani nepohne. ,Čo sa dialo cez magický záhadný deň?‘ pýta sa. Odvážim sa pozrieť naňho. Som prekvapená, lebo vyzerá, že ho to naozaj zaujíma.“

Láska – to je hlavný bod tohto možno prisladkého románu, ktorý ma však očaril. Možno to bude znieť zvláštne či až trápne, ale príbeh Penny a Noaha sa mi páčil. Držala som im palce, dychtivo čítala ako čitateľky Danielle Steelovej v zrelom veku a i keď som k Láske blogerskej zo začiatku pristupovala naozaj skepticky, zakrátko som tejto mánii rýchlo prepadla. 
Zoella hovorí o typických problémoch teenagerov, s akými sa musia denne pasovať a znázorňuje ich nechápavosť k rodičom. Spomína i kyberšikanu a skrýva tak aj ponaučenie pre dnešných mladých ľudí, čo je veľmi významným pozitívom. Príbeh je v zaujímavom prostredí a postupne odkrýva tajomstvá deja a to mu pridáva na dynamike. Girl online nie je pre každého, no mňa napodiv táto kniha zaujala. Niekoho klišé námety dokážu iritovať natoľko, že by si sa im Zoella či jej kniha sprotivila, no iní sa nad jej riadkami pousmejú nad možno hlúposťou, alebo ružovou nádherou príbehu. Skúste zistiť, kam patríte vy.

Zaláskované obdobie teenagerky Penny zažijete na tejto adrese.
Za zaslanie ďakujem vydavateľstvu Slovart a reagujem úprimnou recenziou.

Moje hodnotenie:

Zoe Sugg: Girl Online - Láska blogerská
Vydalo vydavateľstvo Slovart v roku 2015, 288 strán.

Komentáre

  1. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja neviem, mňa tak trochu urazilo to, že ja som označená tiež ako cieľovka tejto knihy :D Nedokázala som sa pozerať na ňu bez toho aby som si nenahovárala mantru že to "nie je paródia, ale obyčajná YA, nie paródia, ale obyčajná YA" Ale tiež, ja vidím tínedžerky ( najmä ako Penny ) ako deti pekelné :DD A veľmi nemusím umelé, dokonalé rodinky :D A dokonalých, tajomných mladíkov z ktorých má aj cukrová vata problémy s cukrovkou.
    Taktiež mi ta chýbalo väčšie rozoberanie tých záchvatov paniky, to by tomuto dielku dodalo aspoň trochu na vážnosti.
    Napriek tomu, že pre mňa bola kniha tak trochu stratou času, pekná recenzia ( a vážne pekné hipsterské fotky! :D )

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jop, to je tá druhá stránka knihy, ktorú som videla aj ja, no nevadila mi. :)

      Odstrániť
  3. Keď som knihu videla prvý krát, zaujala ma, napriek tomu, že to nie je tak celkom moja šálka kávy, aj keď sa mi greenovky páčli. :D Ale môj záujem si získala asi hlavne kvôli tomu blogovaniu. :D

    http://in-my-black-dreams.blog.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Pekná recenzia a nádherné fotky :)! Aj keď ma to veľmi neláka, predsa len by som si chcela niekedy prečítať Girl Online. Cítim, že si o tom potrebujem urobiť vlastný názor :D. Som rada, že po vlne negatívnych recenzií sa našla aj nejaká pozitívna :).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem! Totálne zlá mi naozaj neprišla a na knihe som hľadala aj to dobré, nielen zlé. :) Skús!

      Odstrániť
  5. Pěkná recenze, ale kniha by mě tak na 90% nezaujala :) Ale je jasné, že se každému líbí něco jiného :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Zajímavý nadpis!:D Ja zase klasické sladké rada nemám a nezaujala ma ani ukážka z tejto knihy, zrejme sa jej vyhnem. Ale pekná recenzia a fotky.:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aspoň vieš, čo by sa ti páčilo a čoho sa máš radšej ďaleko držať. Vďaka. :)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Páčila sa vám recenzia či článok? Povedzte, čo máte na srdci.
Ďakujem za každý komentár. :)

Pozri aj