Warner Bros. Vs. Rowlingová 1

Harry Potter je veľkou časťou života tisícok ľudí a niektorí nedali Rowlingovej pokoj a prinútili ju po toľkých rokov napísať ďalšiu časť. Keďže mne je pojem Harry Potter až mimoriadne známy, skrsla vo mne predstava prečítať si ôsmu novinku iež. Chcela som však mať celý čarodejnícky svet v čerstvej podobe, aby som sa do toho poriadne dostala, plne chápala ôsmemu dielu a aby mi nič neuniklo. S Harrym som sa totižto nevidela už pekne dlho.

A tak som si dala cieľ (nehľadiac nato, ako na tom so všetkými cieľmi som) a zaumienila som si, že do konca prázdnin celú sériu prečítam a ak budem stíhať, vždy po dočítaní si dám aj film. Práve teraz, keď píšem tieto riadky, mám už za sebou prvý diel série Harry Potter – Kameň mudrcov. Nehodlám však písať nejakú recenziu, hoc na knihu alebo na film; oveľa radšej som si k filmu sadla s knihou prilepenou s rukou a hľadala všetky možné aj nemožné odlišnosti, easter eggy a najmenšie omyly.

Samozrejme, že nie som J. K. Rowlingová ani najväčší potterhead široko ďaleko, a tak môžu byť niektoré moje výroky mylné. Okrem toho by som neodporúčala čítať nasledujúce riadky tým, ktorí Harryho Pottera nečítali alebo nevideli, pretože robia chybu a mali by tak vypnúť počítač a ihneď sa ponoriť do knihy. A tí, čo tu ostali – hor sa do Rokfortu!



Pamätáte si na scénu v ZOO počas Dudleyho narodenín? Strýko Vernon varoval Harryho, aby nerobil žiadne čary, inak ostane vo svojej komore do Vianoc. Toto bolo v knihe, vo filme bol k nemu o trochu prísnejší a mal ostať o hlade. 

harry potter row hp1 harry potter and the sorcerers stone dudley
Harry sa čarom ale neubránil a nechal zmiznúť sklo v hadej voliére, kam Dudley spadol. Vo filme to bolo ale trocha napínavejšie, keďže to sklo zlomyseľný Harry pričaroval späť a vo voliére ostal Dudley uväznený.

Neviem, či boli Dursleyovci takí lakomí, že vo filme do ZOO nezobrali aj Dudleyho kamaráta alebo len Dudley kamarátov nemal. 

A potom sa mal Harry stať čarodejníkom a nie a nie si prečítať ten list od Dumbleodorea. Určite každý vie o tej kruto-prísnej scéne, kedy sa strýko Vernon raduje, že v nedeľu pošta nechodí a vzápätí mu dá facku nie jeden, ale vyše tisíc listov a v dome v nich doslova plávajú. Nuž, v knižnej verzii sa Harry musel zmieriť len s 30-40 listami.

movies harry potter weekend sunday vernon
A potom už mal toho strýko dosť a cestovali tam, kam pošta nechodí. V knihe sa najprv uchýlili v hoteli a až potom išli na more do starej chaty, vo filme už išli rovno do extrému na „ostrovnú samotku“. 

Keď ich Hagrid prekvapil svojou návštevou, v knihe mal trochu lepšie oči, keďže si nepomýlil Dudleyho s Harrym ako vo filme. 

Aj vy ste premýšľali nad tým, ako to, že si Harry mohol v knihe v Deravom kotlíku potriasť ruky s profesorom Quirellom, keď na konci ho Harryho dotyk neskutočne pálil? Quirell totiž turban nemá dovtedy, dokedy zlyhá a nepodarí sa mu vykradnúť Gringott banku, a teda svoje telo s Voldemortom ešte nezdieľa. Zato vo filme svoj turban v krčme už má a s Harrym si ruky veru nepodajú.

Úžasné prútky Ollivanderovcov. Vo filme vidno na obchode nápis, že vyrábajú tie najlepšie prútiky už od roku 382 p.n.l a to isté sa píše aj v anglickej verzii knihy. Slovenský Ikar mal však prvý prútik už o rok skôr, keďže v slovenčine je to rok 383 p.n.l!

Knižní Dursleyovci boli takí milí, že Harryho na stanicu King’s Cross na rokfortský expres odviezli, vo filme si však Harry s Hagridom dali „načas“ a nákupy stihli presne na deň odchodu Rokfortského expresu. 

Ale no, veď pani Weasleyová nie je až taká nízka a tučná pani, ako je opísaná v knihe.

Ani Ronov prútik vo filme nevyzerá, akoby bol po jeho bratovi, netrčí z neho vlas jednorožca a vôbec na ňom nie sú metre izolepy.

Hermiona Harrymu vo vlaku nikdy neopravila okuliare.

„Pako! Tuky! Fuky! Štip! Ďakujem vám!“ To bola úvodná reč na zahájenie roka Albusa Dumbleodorea, ktorá sa vo filme premenila na obyčajnú bez jeho zmyslu pre humor. *meh*

„Hermiona Grangerová, Draco Malfoy, Susan Bones..“ Vo filme mali aj nejaké čarovné poradie, podľa ktorého deti zaraďovali do fakúlt? V knihe to bola len obyčajná abeceda...

Čo za úžasný balík to Harrymu doniesla Hedviga? Knižný Harry sa to dozvedel až neskôr, pretože sa v liste písalo, aby ho hneď nerozbaľoval, pretože by potom takú vec chceli všetci. Filmový Harry začal šklbať papierom a začal sa kochať úžasným Nimbusom 2000, nevadí, že boli v jedálni a všetci otvárali ústa nad najnovším modelom metly.

Počas zápasu metlobalu, kde hral Chrabromil proti Slizolinu Harry úspešne zakončil hru chytením zlatej strely. Vo filme si pomohol frajerským balansovaním nohami na metle, v knihe len letel k zemi, strelu zlhtol a potom vykašľal. Žiadna veda. 

Keď sa v knihe Harry a Hermiona pokúšajú prepašovať draka Norberta na najvyššiu vežu Rokfortu, aby ju odovzdali Charlieho priateľom, pani profesorka McGonagallová okrem nich prichytí v noci na chodbách Nevilla a Malfoya a dostanú trest ísť do zakázaného lesa s Hagridom – vo filme však vystrieda Nevilla Ron a to v kompletne inej scéne.

Pri vstupe cez padacie dvierka na konci knihy dalo trojici zabrať niekoľko úloh od profesorov. Jedna z nich boli desiatky lietajúcich kľúčov na strope, z ktorých len jeden vedel otvoriť dvere do ďalšej miestnosti. Vo filme boli kľúče až moc vražedné a po Harrym išli hneď, ako sa dotkol metly. V knižke si pokojne lietali pri strope, Harry len potreboval nájsť ten správny kľúč.

Na konci počas až príliš reálnej partičky trojica vyhrá tým, že vyhodia kráľa, pričom kráľ v knihe odhodí korunu a vo filme je to práve meč, ktorý ukončí hru.

Okrem toho vo filme preskočili scénu s elixírmi. Chúďa Hermiona ako jediná nedostala priestor. 

Ako sa Harry dostane z komnaty potom, ako omdlie nie je vo filme vysvetlené, no v knihe sa naopak vyjasní, že to bol práve Dumbleodore.


Takto skončila väčšina mojich postrehov, ktoré som pochytala pri prvom diele Harryho Pottera. Knihu i film som si náramne užila a po ten stýkrát, čo som to mi videla mi párkrát kvapli i slzy z dôvodu nostalgie (z ničoho iného!!) a želala si vianočnú atmosféru, ktorú film svojou hudbou úžasne dotváral. Harry Potter je jednoducho srdcovka a ja sa teším, že je predo mnou ďalších 7, pardon *s veľkou radosťou hovorí* 8 kníh, ktoré na mňa trpezlivo čakajú na poličke.


Aké nezrovnalosti s filmom a knihou HP ste postrehli vy?
Páči sa vám takýto typ príspevku o starom dobrom Harrym?


Zdroje: Buzzfeed, Harry Potter Wiki


Komentáre

  1. Tohle je skvělý článek! Absolutní většiny věcí jsem si nikdy nevšimla :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Predtým ani ja nie, pomohlo mi okamžité zapnutie filmu po dočítaní knihy, to spraví ozaj veľa! :D

      Odstrániť
  2. Jak jsem si to teď přečetla, tak si to uvědomuju, ale jelikož jsem už tolikrát četla všechny knihy i viděla všechny filmy, tak se mi to plete trochu dohromady :D Ale plánuju si přečíst knihu v aj, a potom se hned podívat na daný film, to pak ty rozdíly vidí člověk naprosto jasně :D Ale i tak mám moc ráda knižní i filmovou verzi

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne moje pocity! :D Samozrejme, svoje čaro má ako knižná, rovnako tak aj filmová verzia HP. :)

      Odstrániť
  3. Super článok, veľa veci som si ani neuvedomila :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ja si pamätám to, že ako malú ma hnevalo, že vo filme triediaci klobúk nikdy nezaspieval tú úvodnú pesničku pre prvákov, ako to bolo v knihe a tam sa vlastne aj vysvetľovali jednotlivé fakulty :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, a každý rok iná pieseň, to by bolo skvelé!

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Páčila sa vám recenzia či článok? Povedzte, čo máte na srdci.
Ďakujem za každý komentár. :)

Pozri aj