Knižky spod vianočného stromčeka (2016)

Milí čitatelia,

v druhom článku v 2017-tke vám chcem zaželať šťastný nový rok plný šťastia, zdravia, úspechov a úžasných kníh. Vám, ktorí blogujete, prajem, aby vám to šlo aj naďalej, aby vás neprestalo baviť to, čo robíte a aby ste našli svojim sledovateľom odporučili nie len skvelé novinky, ale aj čarovné tituly, na ktoré sa rokmi zabudlo. A vám, čitateľom, želám veľa času na čítanie a opäť množstvo dobrých kníh, ku ktorým sa vrátite aj počas ďalších rokov.

Ak sa spätne obzriem na rok 2016, po stránke blogu toho nemôžem veľa prehodnocovať. Prešiel si dlhou pauzou a až po lete sa tu začali objavovať články. Za tú dobu som sa sústreďovala na iné veci, no stále som cítila potrebu vrátiť sa k blogovaniu a najmä knihám. Mnoho vecí som si premyslela a stihla pozmeniť dizajn na čistejší a prehľadnejší, ktorý sa mi teraz páči viac. Samozrejme, zmenami si prešlo aj niekoľko detailov stránky, no stále som to ja. :)

Moja knižná výzva skončila na čísle 30, čo je počas mojej "kariéry" vcelku najslabšie, a teda niet ani z čoho vyberať, čo by som vám odporučila ako nejaké najlepšie tituly roka. To ma hádam ale i "nakoplo" a začala som si opatrnejšie vyberať, čo čítam. Ku koncu roka som nielen začala čítať viac, ale doslova zhltla aj moju prvú riadnu klasiku - Veľkého Gatsbyho, ktorý bol jednoducho skvelý, rovnako ako aj jeho filmová adaptácia. Súhlasíte? :)

Dnes je to už prvý týždeň v roku a teším sa, že blog sa opäť rozbieha. Zároveň sa povzbudzujem porekadlom Ako na nový rok, tak po celý rok a dúfam, že v mojom prípade bude platiť a naďalej budem písať s chuťou a radosťou. Pripravujem nielen recenzie na tituly rôznych žánrov od dobrodružstva, sladkej lásky či historických denníkov a zároveň mám v hlave zopár námetov na niekoľko ďalších mojich pár výlevov či myšlienkových článkov (deň pred Silvestrom som obhajovala post knihomoľa v smartfónovej spoločnosti). 

A ak hovoríme o knižnej výzve na tento rok, chcela by som zvládnuť 35 kníh, teda o 5 viac, než som prečítala v roku 2016. Okrem toho mám i pár osobných predsavzatí, jedno z nich je, že okrem intenzívneho blogovania sa chcem konečne po rokoch vrátiť k písaniu mojej vlastnej tvorby. Uvidíme!

Rada by som vám však aj ukázala moje knižné darčeky, ktoré som si našla pod stromčekom a dozvedela sa od vás odporúčania a dojmy, ak ste niektoré kúsky čítali. Hor sa teda do toho!

***

Možno sa čudujete, prečo tento príspevok vyšiel až v januári, dlho po Štedrom dni, ale pravda je, že som zbierala knižky až do 3. januára, kedy dorazila posledná knižka, ktorá mala prísť ešte pred Vianocami (shoot happens)
Kníh je teda krásnych 8 nielen od rodiny, ale i od kamarátov a blogeriek z knižného zrazu.


 Týchto dvoch krásavcov som si rozbalila už 23., pretože sme sviatky trávili u rodiny preč, a teda z dôvodov ušetrenia miesta som sa z nich mohla tešiť už o čosi skôr.
Simon vs. The Homo Sapiens Agenda je knižka, ktorá ma svojím skvelo znejúcim námetom a mnoho pozitívnými ohlasmi láka už dlhšiu dobu a nielen vyzerá, ale aj znie a vonia dobre. (!!)
Stopárov sprievodca galaxiou je neskutočne hrubý drobný paperback, ktorý obsahuje až 5 dielov sci-fi série na 1040 stranách, na ktorý som poriadne narazila až na hodinách literatúry a po fajn znejúcej ukážke som si zaumienila, že sa k Stopárovi raz musím dostať. A nečakala som dlho. :)


Po novom Harrym Potterovi a Prekliatom dieťati sa do kín dostalo aj film Fantastické zvieratá a ich výskyt opäť od Warner Bros., ktorý som mala tú česť vidieť a jednoducho to bolo neuveriteľné a veľmi rada som po rokoch nahliadla do čarodejníckeho sveta, tentokrát pred časmi Harryho Pottera.
A čo sa týka knihy, nebola som jediná, kto ju dostal pod stromčekom - pre knihomoľov to bola tento rok akási klasika. Ide o anglickú verziu, ktorú sme objednali cez BookDepository v zľavnenej cene a naživo vyzerá nádherne - zlaté písmená a znaky vystupujú a modré pozadie je matné. Skutočne skvost mojej knižnice. :)
Flotila je ďalší počin od autora Ready Player One, čo síce nemám, ale vrámci sci-fi žánru sa naň ešte chystám. Pri Flotile ide o spojenie reality s počítačovou hrou, ktorú Zack denne hráva a kde má za úlohu ochrániť Zem pred inváziou mimozemšťanov, pričom poza hru skutočne na oblohe v jeden deň uvidí UFO.


The Day of the Triffids bol spontánny darček, ktorý mi poslal kamarát so slovami, že "Toto som ešte nečítala," v tom funny zmysle.Tak uvidím, čo sa skrýva za tou bláznivou, ale krásnou obálkou.
No a Metro 2033 je i názov hry na PS3, ktorá mi leží v poličke už dlhšie, no ja by som si chcela najprv prečítať knihu, aby som pri hraní mala náskok, veď viete.


Tieto dve knižky sú z blogerského zrazu, ktorý sa dial v Žiline koncom roka. Išlo o tajného knižného Ježiška a z veľkej kopy kníh, ktorú sme sami vyskladali, sme si postupne ťahali balíčky naslepo. A ja som si potiahla balíček s týmito dvoma, mne neznámymi titulmi, sci-fi Ve službách spravedlnosti - sci-fi príbeh o zložitej vesmírnej politike a Dům u vycházejíciho slunce je fantasy o mágií, čo sľubuje zaujímavý, tajomný príbeh. No uvidíme. :)

Čítali ste alebo poznáte niektoré z týchto titulov?
Čo ste si pod stromčekom našli vy? 
Máte nejaké novoročné predsavzatia?



Komentáre

  1. Určite napíšem, ďakujem pekne! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Veľký Gatsby! <3 Minulý rok sme ho mali na americkej literatúre a konečne som ho prečítala a aj videla film s Leom a bol úžasný. Fakt geniálna knižka. Som rada, že sa páčil aj tebe. :)
    Áno, áno, Simon! Toho treba prečítať čím skôr, to je taká zlatá knižka, úplne ťa z nej bude hriať pri srdci... teda aspoň dúfam. :D
    Fantastické zvery vyzerajú mega úžasne, to súhlasím, no ja som sa ešte stále nerozhodla, či ju doma chcem len preto, že vyzerá dobre, alebo aj preto, čo je vnútri. Ja som na filme ešte nebola a nejak necítim ani nutkanie to vidieť ako pri HP. :(
    Pekná nádielka a úžasné fotky! Ja som dostala Frost like Night, čo je tretí diel Snow Like Ashes, tak sa neviem dočkať, kedy zhltnem sériu. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Niektorí ľudia nie sú spokojní s filmovou verziou Gatsbyho, ale mne sa zdala rovnako super ako kniha. A tie farby!
      Ja dúfam, že mi sadne aj Prekliate dieťa, čo som ešte nečítala, ale snáď si zvyknem na ten scenár-ish štýl. :D Určite vyskúšaj aspoň film, keď budeš mať možnosť!
      Ďakujem ti. :) Pekné čítanie!

      Odstrániť
  3. Tento styl četby moc nemusím, ale jinak čtu ráda a hodně! Já jsem dostala Dívku ve vlaku - ta se mi fakt hodně líbila, skvěle napsáno, pak jsem dostala Harryho Pottera a prokleté dítě a z toho jsem bohužel zklamaná hrozným způsobem :(. Absolutně se mi to nelíbilo a to jsem velký fanda Harryho Pottera! Pak jsem dostala ještě další knihy ale ty ještě nemám přečtené a jsou to hlavně knížky od lidí, co si vydávají sami, čili nejsou sehnat v knihkupectvích. Postupně o nich budu u sebe na blogu psát, zatím mě ale plně zaměstnává zkouškové...

    fellienm.com

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Také darčeky sú najkrajšie, keď chce niekto vedieť tvoj názor na jeho knihu, ja sa vtedy cítim veľmi privilegovane :D Dúfam, že ti skúšky dopadnú v poriadku! :)

      Odstrániť
  4. dostala si úžasné knihy :O
    Stopára som včera obzerala v kníhkupectve a veľmi ma láka, tak dúfam, že sa k nemu niekedy dostanem :)
    Metro 2033 som čítala v lete a fakt sa mi páčilo, aj keď som sa ešte zatiaľ nedokopala k pokračovaniu...
    Prajem pekné čítanie) :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, veľmi sa na ne teším.. snáď sa dostaneš k pokračovaniu Metra, potom sa budem tešiť na recenziu. :)

      Odstrániť
  5. Štědrý Ježíšek! :D Stopařův průvodce je prostě klasika a moje srdcovka! A o Metru 2033 není třeba mluvit! To je neskutečně boží knížka, ale obávám se že se hrou toho moc společného nemá, krom prostředí, tedy, to jsem slyšela :D
    Mě dal Ježíšek 11 knih... :D (Musím se pochlubit!) http://kniznivelryby.blogspot.cz/2016/12/co-lesnickovi-prinesl-jezisek.html

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to si ma s tým Metrom veľmi nepotešila.. ale aspoň mi nebude úplne neznáma... :D
      To je teda kníh! Páči sa mi tam to Metro. A ďakujem za nabudenie aj na Stopárovho sprievodcu, ešte viac sa teším. :)

      Odstrániť
  6. Krááásne fotky :)!
    Úprimne... poriadne ti závidím Fantastic Beasts. Je to jednoducho prekrásne vydanie :).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujeem. :) snáď ho budeš čoskoro vlastniť aj ty! :)

      Odstrániť
  7. Stopárov sprievodca galaxiou je skvelá kniha, čítala som len prvý diel zatiaľ, tento rok sa chystám aj na ďalšie. Odporúčam zájsť aj na scénické čítanie LiStOVáNí, v Brne bolo vo hvezdárni a výborne sa to spolu dopĺňalo.

    Metro 2033 bola jedna z troch-štyroch kníh, ktoré prečítal môj manžel minulý rok a veľmi si ju pochvaľoval. Autor bol aj na veľtrhu Svět knihy, tak som mu ju dala podpísať a kúpila aj ďalšie diely, druhý už má rozčítaný. Myslím, že čítať to začal kvôli PC hre, ktorú pozná a hrával, ale napodivo ho to fakt bavilo čítať, takže asi po nej siahnem i ja. Sem-tam mám post-apo knihy rada.

    Ja som na Vianoce dostala dohromady 20 kníh: http://orvokki.sk/o-knihach/vianocne-knizne-prirastky/ niektoré už mám prečítané a dnes ráno som rozčítala ďalšiu, poviedky Malé zázraky od Kateřiny Dubskej.
    Inak predsavzatia si nedávam žiadne, plánujem akurát prečítať 53 kníh.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To scénické čítanie znie určite zaujímavo, hlavne, ak bolo vo hvezdárni. :)
      Fíha, 20 kníh, to je pekná kôpka! Snáď sa ti budú páčiť. Pekné čítanie a veľa šťastia pri výzve. :)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Páčila sa vám recenzia či článok? Povedzte, čo máte na srdci.
Ďakujem za každý komentár. :)

Pozri aj