Knižné prírastky • September 2017

Nič nie je lepšie, ako keď vám príde domov voňavá knižka a vy pocítite jej šuchotavý papier a neopísateľnú vôňu, však? Práve táto skutočnosť bola často jediným spestrením mojich nudných, stereotypných, učenia-plných večerov, ktoré sa začali diať od začiatku školy. Utrpelo ňou aj čítanie, ktoré sa radikálne obmedzilo často na zopár kapitol pred spaním, čo mi je ľúto, no po dúfajme rozumnom rozdelení času sa to snáď zmení.

Naopak mám však motiváciu a to niekoľko skvelých kníh-recenzných výtlačkov, ktoré ma čakajú na poličke a neviem si vybrať, do ktorého sa pustím skôr. Práve tie a aj ďalšie vám tu dnes predstavím a snáď inšpirujem vás i seba.


Ani neviem ako, no nazbieralo sa mi krásnych 10 prírastkov

~


Prvou knižkou, ktorú predstavím, je drobný paperback s názvom Strieborný lev na oblohe s neskutočne zlatými packami na boku knihy, kde sú strany. Je to autorkino druhé vydané dielo v slovenčine, pričom s oboma sa Slovart vyhral veľmi šikovne, pekne a originálne a držať dielo v rukách a obzerať si všetky detaily je ozaj česť.  

Rozpráva o malom školákovi, ktorému sa rozviedli rodičia, pretože im zomrela dcéra, jedna z dvojičiek, pri teroristickom útoku. Jamiemu so sestrou mama celkom chýba, najmä, keď ich doma čaká len alkoholický otec. Chlapec však chce zabojovať nielen za návrat mamy,  ale aj za svoju kamarátku, ktorá nosí hidžáb. 

Dielo je to veľmi nezvyčajné a zaujímavé, mám za sebou a skutočne však neviem, čo si mám o ňom myslieť. Zároveň mi ale prinieslo mnoho odpovedí na ľudské dilemy, ktoré ma v období čítania tejto knihy trápili, a tak určite neostane bez povšimnutia. Nateraz sa môžete tešiť na recenziu!


 Nasledujúce knihy, Nebo na dosah a Sólo pre Girl Online (tretia časť o blogerke od youtuberky Zoelly), obe patria do YA literatúry, no každá inou témou v živote mladých. Obidve vyzerajú skvelo, odvážim sa nevzdelane odhadnúť, že Nebo ako melancholická smart-dievčenská young-adultka a Girl Online, snáď rovnako milé pokračovanie ako dva predchádzajúce diely v sérii, ktoré sa čítajú celkom príjemne. Oboch sa neviem dočkať a pri rozhodovaní, ktorú čítať skôr, si asi hodím mincou!


Tieto knižky som si ukoristila v každoročnej burze kníh našej Turčianskej knižnice v Martine, len za 50 centov za každú!
Klasiku, Frankensteina od Shelleyovej som si chcela prečítať už od doby, kedy som ju videla ako divadelnú hru, ktorú som si v martinskom divadle neskutočne užila a taktiež kvôli samotnému žánru hororu, do ktorého som ešte poriadne „nezabrdla“.
Janu Eyrovú som už síce čítala, no toto nádherné vydanie som tam za takú cenu skutočne nemohla nechať, naopak som bola veľmi šťastná, že som ju tam našla. Okrem nádhernej obálky má aj krásne ilustrácie a to samotné čaro starej knihy je jednoducho nadovšetko. Úprimne dúfam, že sa moja zbierka Brontëovej kníh časom rozšíri nielen o rôzne edície Jany .


5 diel od slovenského autora Dušana Mitanu - Hľadanie strateného autora, Zjavenie, Návrat Krista, Môj rodný cintorín a Koniec hry boli pre mňa prekvapením, keďže si ku mne našli cestu ako dar, no o to sa pre mňa stali zaujímavejšími, najmä, keď som o nich dovtedy nepočula. Nedávno mal autor v bratislavskom Martinuse besedu a hoc je to pre mňa opäť nepoznaný žáner, dúfam, že sa k ním dostanem čo najskôr a čo najskôr spoznám aj tú vraj „kvalitu“(ospravedlňte, v tomto, prosím, moju nevedomosť). Hoci obálky a celkové grafické spracovanie je nádherné, preto sa mi zatiaľ vynímajú na poličke minimálne ako dekorácia!

~

Čítali ste niektorú z kníh?
Zaujali vás niektoré tituly?
Aké knihy v septembri pribudli vám?
Zbierate viaceré vydania toho istého titulu?


Komentáre

  1. Ja som na burzu úplne zabudla, alebo som ju nevnímala, pretože asi bola zároveň s besedou s Absyntom :D Škoda, možno by som si tam aj ja niečo našla. Nabudúce môžeme ísť spolu :)
    Knihy Mitanu som tiež nečítala, ale zaregistrovala som ich. Majú však naozaj nádherné obálky. Také jednoduché, ale pekné :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Budem sa tešiť. :)
      Súhlasím, obálky sú skvelé a originálne!

      Odstrániť
  2. Moc pěkné nové kousky :) Na první dvě knihy se určitě také chystám :) Hezké čtení :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Frankensteina už bych si měla pořídit... A první "kočičková" knížka mě zaujala už před nedávnem, tak snad se jednou dokopu k tomu, pořídit si ji! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. 1. diel Girl online som ani nezačala čítať, nevkladám veľké nádeje do toho, že sa mi to bude páčiť 8D aj som knihu podarovala.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nuž, nie je to nič svetoborné, ale ako ľahké čítanie, keď človek potrebuje vypnúť, je to fajn. :)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Páčila sa vám recenzia či článok? Povedzte, čo máte na srdci.
Ďakujem za každý komentár. :)

Pozri aj